Nil Rider 'l'ou com balla' al Claustre del Monestir. FOTO: Laia Pérez.

Cultura

La tradició de 'L'ou com balla' plasmada en un llibre

Durant la presentació l'autor ha volgut fer ballar un ou a la font del Monestir

Nil Rider, historiador i músic, ha presentat el seu llibre 'L'Ou com Balla. L'efímer, el Corpus i la Catedral' al Claustre del Monestir aquest 29 de setembre a les 19 h.


En aquest llibre, Rider parla sobre la tradició del Corpus a Catalunya, una tradició nascuda a Barcelona que fa ballar un ou als sortidors de les fonts situades a claustres, patis o jardins. De fet per Corpus a la llotgeta del Monestir els santcugatencs poden veure l'ou ballar any darrere any. És per aquest motiu que l'autor, no només ha volgut parlar de la seva publicació sinó que ha volgut també exemplificar aquesta tradició conduint a tots els assistents a la font del pati del monestir. Ha sigut abans de les 20 h, hora en què tanquen la font, quan ha fet ballar l'ou davant dels allà presents. Rider ha volgut destacar la importància de comptar amb els elements adients i ha afirmat que les cireres juguen un paper important en aquest procés: "fan un embut natural que fa dirigir l'aigua a l'ou".


L'acte ha estat organitzat per l'Escola de Música Tradicional de Sant Cugat, que ha intervingut durant la presentació amb una de les seves representants, la Gemma, que ha comunicat que després de més de deu anys del naixement de l'Escola, finalment compten amb un local propi a la ciutat per a poder seguir el seu projecte, no només musical sinó també de difusió de la història i de la cultura.

L'Ou com balla està documentat del s. XVII tot i que l'origen podria venir del s. XIV.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.