Presentació del disc 'Misticíssimus' i rock d'autor amb tons llatinoamericans a El Siglo
Burruezo & Bohèmia Camerata i el grup VEA.LOS, dues propostes ben diferents però igual d'interessants per amenitzar els vermuts-concerts al Mercantic
Pedro Burruezo, ecologista i líder del grup musical de pop Claustrofobia als anys 80 i 90, segueix la seva línia de mestissatge musical amb la Bohèmia Camerata, que ja li ha atorgat tants bons resultats en altres discos, com Multaqa Antigua Contemporània. La pròpia Bohèmia Camerata compta amb col·laboradors tan diversos com el músic sudanès Wafir S. Gibril, excantant de Radio Tarifa, el pianista Josep Ramon Roy, 'Mon', o la cantant del grup flamenc fusió Las Migas, Silvia Pérez.
Les cançons de Misticíssimus exploren la vessant més tèrbola i espiritual que va ser l'edat mitjana a la vegada que s'inspiren en els grans autors del sufisme, la vessant mística islamista, per aplicar el passat a la contemporaneïtat actual. De tot això en surt un producte en dos formats, CD i llibre disc. En el darrer 10 peces musicals fan de banda sonora per a deu textos pertanyents a figures relacionades amb corrents místiques tals com el frare San Juan de la Cruz, Alfons X El Sabi o el místic poeta indi Kabir.
Escolta la peça que obre el nou disc, anomenada Ebrios de amor divino, Al-Kauthar, fent clic aquí.
I el diumenge...
Al vermut-concert del diumenge 19 sonaran versions i cançons originals a càrrec del grup VEA.LOS. Posant especial atenció a les lletres, sense descuidar els acords de les guitarres, VEA.LOS aporta la vessant més pura del rock llatinoamericà. Aquesta va ser donada a conèixer per cantants i agrupacions tan emblemàtiques com la Vela Puerca, Andrés Calamaro o el difunt Luis Alberto Spinetta, conegut com El Flaco, que va morir la setmana passada d'un càncer de pulmó als 62 anys.
Amb el santcugatenc Oriol Visa a la bateria podrem escoltar rock d'autor amb inconfusibles matisos llatinoamericans per part de les veus de la uruguaiana Majo D'Souza (guitarra i veu) i l'argentí Rogelio Malanga (guitarra i veu).
Ambdós actuacions tindran lloc a les 12.30 dissabte i diumenge, respectivament, a El Siglo. Fes un cop d'ull a la seva programació.
Més informació
