Mostra de Dansa de Sant Cugat FOTO: Lali Puig

Cultura

Sant Cugat comença a ballar pel Dia Internacional de la Dansa

El 27 d'abril se celebra la quinzena edició de la Mostra de Dansa, que aplega dansaires d'onze escoles de Sant Cugat

Aquest dijous, 25 d'abril, comencen les activitats pel Dia Internacional de la Dansa a Sant Cugat. Fins al 12 de maig, carrers i espais de la ciutat s'ompliran d'activitats per celebrar aquesta data, que és el 29 d'abril. És el Sant Cugat Balla, organitzat per l'Ajuntament amb la col·laboració d'onze escoles de dansa del municipi.

"Tot el que es faci per visibilitzar tota la gran feina que es fa de dansa és essencial", explica la regidora de Cultura, Sílvia Solanellas, durant la presentació del programa. "Sant Cugat balla i balla de veritat", recalca Anna Pérez, de l'escola La Tacones. "Sant Cugat es mou i molt", sentencia Rosa Lechón, de l'Escola Sant Cugat.

La primera activitat arriba aquest dijous a les 21 hores al Teatre-Auditori. Es tracta d'un espectacle de dansa multidisciplinar amb Carol Morgado (flamenc), Judith martínez, Sara Pacini i Leandra Trenas (dansa contemporània) i Pau Arnal i Kanya Sauer (danses urbanes/expermintals). L'entrada és gratuïta.

Mostra de Dansa

El plat fort del Sant Cugat Balla és la Mostra de Dansa, que tindrà lloc al parc de Ramon Barnils el 27 d'abril i que enguany celebra els quinze anys. Dansaires d'onze escoles de Sant Cugat pujaran a l'escenari i mostraran als santcugatencs el seu treball, en un espectacle que any rere any aplega centenars de santcugatencs i santcugatenques. Una mostra que combina estils com el flamenc, clàssic, contemporani, tradicional, danses urbanes i balls de saló són algunes de les propostes que es podran veure.

"És la data més important", ha explicat Rosa Lechón, que ha afegit que per molts alumnes és el dia més important del curs perquè poden ensenyar a centenars de persones els seus balls. L'espectacle comença a les 17.30 hores i hi ha dansaires des dels tres anys.

Hi participaran: Colors Dansa, Dance Works, Esbart, Escola Sant Cugat, Fusió, General Giap, Grup Mediterrània, La Tacones, Laura Esteve Centre de Dansa, SCD Academy, Viviana House Estudi de Dansa.

Dansa al carrer

Una de les novetats d'aquest any és el Carrer en dansa, una proposta que vol portar la dansa als carrers de Sant Cugat. Tindrà lloc el dia 4 de maig, a partir de les dotze del migdia, entre la plaça del Doctor Galtés i la plaça d'Octavià. Cada cinc minuts, sorgirà en algun punt del carrer una coreografia que arrencarà de sobte, a partir d'una acció quotidiana.

"Portem la dansa als vianants que habitualment no veuen dansa. L'objectiu és portar la dansa al carrer de manera sorpressiva", ha explicat Anna Pérez, de La Tacones.

Hi participen: Escola Sant Cugat, Centre de Dansa Laura Esteve, General Giap, Dance Works, Sant Cugat Dance Academy i La Tacones.

Les activitats:

25 d'abril

Una hora de dansa, a les 21 hores al Teatre-Auditori. Entrada gratuïta. L'espectacle pretén apropoar al públic noves peces de dansa, de diferents estils, que es troben en diferents moments del seu procés de creació i, així, oferir també una plataforma d'exhibició a joves creadors i ballarins. Hi haurà Carol Morgado (flamenc), Judith martínez, Sara Pacini i Leandra Trenas (dansa contemporània) i Pau Arnal i Kanya Sauer (danses urbanes/expermintals).

26 d'abril

Barra de clàssic, a les 18 hores a la plaça d'Octavià. El Centre de Dansa Laura Esteve i l'Escola de Música i Dansa Fusió surten el carrer i baixaran les barres per portar la dansa clàssica a la plaça.

Danses de plaça, a les 19 hores a la plaça de Victòria dels Àngels. Espectacle d'Esbart i Grup Mediterrània de danses més populars i balls festius.

27 d'abril

Mostra de dansa, a les 17.30 hores al parc de Ramon Barnils. Onze escoles de Sant Cugat mostren la seva activitat en la quinzena edició d'aquest espectacle.

Block Party by Brodas Bros, a les 19.30 hores al Teatre-Auditori. Espectacle d'homenatge a la música negra amb ballarins, músics i cantants dirigit i creat pels Brodas Bros. Amb la participació de dansaires de l'Escola de Sant Cugat. Preu: de 14 a 28 euros.

28 d'abril

Ballades, a les 19 hores a La Tacones. Danses improvisades de ball contemporani amb artistes i dansaires. Reserva d'entrades per correu electrònic, amb taquilla inversa.

4 de maig

Carrer en dansa, a les 12 hores a l'eix de vianants. Mostres de danses espontànies al carrer.

Cronexiones, a les 21 hores a La Tacones. Mostres de danses improvisades durant trenta minuts. Reserva d'entrades per correu electrònic, amb taquilla inversa.

8 de maig

Tots dansem, a les 19 hores al Teatre-Auditori. Alumnes dels instituts Arnau Cadell i Joaquima Pla i Farreras oferiran un espectacle de dansa contemporània.

12 de maig

Ballet du Capitole, a les 19 hores al Teatre-Auditori. El ballet dirigit per Kader Belarbi porta a Sant Cugat el seu espectacle Giselle. Preu: de 21 a 46 euros.