Un web explica el Sant Cugat de la Segona República, la Guerra Civil i el Franquisme
L'historiador local José Fernando Mota Muñoz també explica el paper rellevant que van tenir diversos santcugatencs com l'alcalde Magí Bartralot, el rabassaire Ramon Mas o Isidoro Checa, el darrer alcalde republicà de la ciutat
Mota exposa també, en aquest web especialitzat, la història i el paper rellevant que van tenir una sèrie de santcugatencs com l'alcalde Magí Bartralot, el rabassaire Ramon Mas o Isidoro Checa, el darrer alcalde republicà de Sant Cugat. Igualment l'espai on line permet accedir a les entitats culturals catalanistes com la Comissió Delegada de l’Associació Protectora de l’Ensenyança Catalana, l'Ateneu Santcugatenc, i les associacions culturals d’influència anarquista com l'Ateneu Obrer Cultural i associacions de caire catòlic, esportiu, de cultura femenina, de cultura infantil, entre d'altres.
A més el document també recull la llista de santcugatencs que van morir al front. Al web, escrit en català i castellà, també es poden trobar altres treballs com La Història del "Manifest comunista", i Diario de un viaje a Palestina e Israel.
