Sant Cugat engega una campanya sobre higiene menstrual. FOTO: IStock

TOT Economia

L'Ajuntament engega una campanya activa amb ajudes sobre pobresa i higiene menstrual

A finals de maig, coincidint amb el dia de la higiene menstrual, es presentarà una campanya destinada exclusivament a les joves de la ciutat

El dia 28 de maig és el Dia Mundial de la Higiene Menstrual. Per a commemorar aquesta efemèride el departament de Joventut de l'Ajuntament de Sant Cugat iniciarà per primera vegada una campanya activa per lluitar contra la pobresa menstrual i informar sobre la salut en aquest aspecte. Segons explica la regidora de Joventut Alba Gordó (ERC) "estarà adreçada en exclusiu a joves de la ciutat tot i que en un futur es pot ampliar a altres dones d'edats més avançades". Aquesta una nova mesura emmarcada en el nou Pla de Joventut 2020-2023 que ha aprovat el Govern municipal i que té el Feminisme i Igualtat com un dels sis grans eixos de treballs en vers la població de 12 a 29 anys.

El també regidor de Joventut, Marco Simarro (CUP), subratlla que la campanya serà doble i que inclourà aspectes de sensibilització sobre la salut menstrual però també accions directes. Malgrat que encara no s'han donat detalls de les accions concretes que es duran a terme la regidoria sí que ha avançat al Tot Sant Cugat que part de la campanya inclourà ajudes directes a joves de la ciutat i que, per tant, implicarà una despesa pública que per primer cop es destinarà únicament a les joves santcugatenques.

En aquest sentit Sant Cugat es convertirà en un dels municipis pioners en atacar un dels tabús que encara perduren a la nostra societat en una línia similar al que ja ha fet Escòcia on una nova llei aprovada el passat novembre de 2020 obliga tots els edificis públics a subministrar aquests materials a tot aquell que ho necessiti. La mesura inclou espais com farmàcies però també oficines, universitats i fins i tot bars. La llei es va tirar endavant en constatar a través d'un estudi que el 25% de les dones escoceses tenien problemes econòmics a l'hora d'adquirir productes d'higiene menstrual.

A Espanya mai s'ha realitzat un estudi d'aquest tipus des del Ministeri de Salut, però sí que es calcula que una dona es gasta entre 6.000 i 10.000 al llarg de la seva vida en productes relacionats amb la regla. Tampoc es pot oblidar que l'IVA de les compreses i els tampons és el de "productes generals" (21%), el mateix que s'aplica per exemple al tabac o les begudes alcohòliques malgrat que és un producte imprescindible per qualsevol dona.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.