El lloguer de Sant Cugat, és el més elevat entre les ciutats catalanes de més de 50.000 habitants. FOTO: Artur Ribera

TOT Economia

Sant Cugat és la ciutat de més de 50.000 mil habitants amb el lloguer més car

Sant Cugat és el sisè amb el lloguer més elevat de Catalunya

Els preus del lloguer a Sant Cugat segueixen al alça i consoliden el municipi com un dels mercats més tensionats de Catalunya. Segons les dades més recents de l’Institut Català del Sòl (Incasòl), entre juliol i setembre de 2025 la mitjana mensual va situar-se en 1.483,06 euros, un increment del 13,1 % respecte al trimestre anterior, situant el municipi com el sisè amb el lloguer més elevat de Catalunya i el primer entre les ciutats de més de 50.000 habitants.

Aquest registre és, a més, el segon més alt de tots els tercers trimestres de la sèrie històrica, i també de tots els registres, només superat pel 2023, quan la mitjana va arribar als 1.499,1 euros. Aquestes dades confirmen que els increments del tercer trimestre no són puntuals, sinó un fenomen estructural del mercat.

De fet, a partir de 2016, és a dir, en els últims 10 anys, en tots els tercers trimestres el preu del lloguer ha pujat respecte al segon trimestre, consolidant Sant Cugat com un dels municipis amb preus més alts del país.

Només superen Sant Cugat els municipis de Vilablareix (1.627 €), Alella (1.622 €), Sant Vicenç de Montalt (1.611 €), Sant Just Desvern (1.547 €) i Fornells de la Selva (1.530 €), municipis amb un perfil residencial i de renda elevada. Des del 2015, el preu mitjà del lloguer a Sant Cugat ha passat de 770 euros el 2015 a 1.350 euros el 2025, un augment sostingut que evidencia la pressió continuada sobre el mercat local.

A nivell de tot Catalunya, el preu mitjà del lloguer es va situar en 876,83 euros en el tercer trimestre del 2025. Es tracta d’un augment del 2,5 % respecte al trimestre anterior (854,7 €) i d’un repunt del 0,9 % respecte al primer trimestre del 2024, l’últim abans de l’aplicació del topall de preus.

Segons el Govern, aquesta variació trimestral és “coherent” amb el mecanisme de fixació de preus, ja que els nous contractes prenen com a referència els preus dels contractes antics, actualitzats amb l’IPC acumulat, generalment signats entre cinc i set anys enrere.

Repunt també en el preu de compra

El repunt dels preus no només es produeix en el mercat del lloguer. Les dades també mostren un augment en el preu de compravenda dels habitatges a Sant Cugat. Durant el tercer trimestre de 2025, el preu mitjà d’una operació es va situar en 591.500 euros, una xifra clarament superior als 528.110 euros del segon trimestre.

Si es compara amb els tercers trimestres dels anys anteriors, el registre actual és el més alt de tota la sèrie recent. L’evolució mostra un augment molt significatiu en l’última dècada. En deu anys, el preu mitjà de compravenda ha passat de poc més de 340.000 euros a gairebé 600.000 euros, és a dir, un increment de prop del 70 %. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.