Banc Sabadell a Sant Cugat FOTO: Cedida

TOT Economia

Rècord de beneficis del Banc Sabadell: 1.390 milions d'euros en nou mesos

Si s'observa tan sols el tercer trimestre, marcat pel desenllaç de l'opa del BBVA, el benefici net del Sabadell s'enfila fins als 414 milions, un 17,7% menys que l'any passat

El Banc Sabadell, amb seu corporativa a Sant Cugat, ha guanyat 1.390 milions d'euros entre gener i setembre, un 7,3% més que el 2024, segons els resultats publicats aquest dijous a la Comissió Nacional del Mercat de Valors. El banc assoleix un nou rècord de beneficis per als nou primers mesos de l'any en els primers resultats després del fracàs de l'opa del BBVA. El creixement dels volums de crèdit i els recursos de clients, claus de l'èxit d'uns mesos marcats per l'intent de compra del BBVA.

Més info: El Banc Sabadell s'imposa i l'opa del BBVA fracassa amb només un 25% d'acceptacions

Pel que fa a l'activitat comercial, ressalta que la concessió d'hipoteques ha augmentat un 26% interanual i ha assolit els 5.062 milions d'euros de gener a setembre. El nou crèdit al consum s'ha enfilat fins als 2.216 milions, un 19% més. En empreses, els préstecs i crèdits ha assolit els 13.902 milions d'euros, un 1% menys que l'any anterior.

El negoci de les comissions bancàries

Els ingressos per comissions netes s'han elevat fins als 1.032 milions d'euros fins al setembre, un 2,1% més, que el Sabadell explica per unes majors taxes de gestió d'actius i assegurances. La ràtio de morositat ha millorat fins al 2,45%.

I l'OPA?

Si s'observa tan sols el tercer trimestre, marcat pel desenllaç de l'opa del BBVA, el benefici net del Sabadell s'enfila fins als 414 milions, un 17,7% menys que el mateix període de l'any passat i un 14,8% menys si es compara amb el segon trimestre d'enguany.

TSB, en procés de venda, aporta 242 milions d'euros

La filial britànica TSB ha disparat el benefici net de 198 milions de lliures fins al setembre, un 43,9% anual més; i ha aportat 242 milions d'euros al grup. El Sabadell atribueix la millora al control dels costos i a l'efecte positiu de la cobertura de tipus. El marge d'interessos ha augmentat un 7%, fins als 781 milions de lliures; i les comissions han baixat un 15,9%, fins als 59 milions de lliures. Els costos totals han tancat setembre amb un descens del 5,3%, fins als 550 milions de lliures.

Cal recordar que el Sabadell va vendre TSB enmig de l'opa del BBVA i que l'operació està pendent de concretar-se previsiblement durant el primer trimestre de l'any que ve. El banc ha indicat que TSB "continuarà contribuint al resultat del grup" fins que se'n completi la seva venda. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.