Sant Cugat reivindica els mercats amb dos dies plens d’activitats i celebracions
Els mercats de Volpelleres, Torreblanca i Mira-sol seran escenari de tallers, tastos, música i sorteigs
Sant Cugat celebrarà el Dia Mundial dels Mercats els dies 23 i 24 de maig amb un ampli programa d’activitats als mercats municipals de Volpelleres, Torreblanca i Mira-sol. Tallers infantils, showcookings, espectacles, degustacions i sorteigs són algunes de les propostes pensades per reivindicar el valor social, gastronòmic i comunitari dels mercats de proximitat.
En un comunicat, l'Ajuntament ha explicat que enguany, la celebració coincideix amb el 38è aniversari del Mercat de Torreblanca i amb la reinauguració oficial del Mercat de Volpelleres, que "després d’un període de consolidació torna amb força, parades actives i una nova programació cultural i comercial".
La regidora de Promoció de la Ciutat, Esther Madrona (ERC), ha destacat el bon moment que viuen els mercats santcugatencs, amb una ocupació propera al 95%. “Aquest Dia Mundial dels Mercats ens permet celebrar aquest dinamisme, però també reivindicar el paper dels mercats com a eix vertebrador de la vida comunitària”, ha afirmat.
Amb tot el consistori ha assenyalat que amb aquesta celebració, i amb iniciatives com el rellançament del Mercat de Volpelleres o la imminent reobertura del renovat Mercat Vell, "Sant Cugat consolida el seu model de mercats vius, actuals i arrelats al territori".
Reinauguració del Mercat de Volpelleres
El divendres 23 de maig, el Mercat de Volpelleres donarà el tret de sortida a la celebració, en una tarda on es podrà "gaudir de tapes elaborades pels paradistes, un maridatge de vins ecològics i una mostra de productes sostenibles".
- 16.30 h: Batukada Parc del Patufet
- 17.30 h: Showcooking en anglès amb My English House
- 18 h: Reinauguració del Mercat
- 18.30 h: Exhibició de danses urbanes amb Viviana Hounie
- 18.30 h: Taller de calçat infantil amb la Laura Sánchez, podòloga infantil i esportiva
- 18.45 h: Taller danses urbanes amb Viviana Hounie
- 19 h: Activitats esportives dirigides amb Energie Fitness
- 19 h: Maridatge vins ecològics i biodinàmics amb Linverd (preu 10 €)
Cartell de la Festa del Mercat de Volpelleres. FOTO: Cedida
El dissabte 24, la festa continuarà amb tallers de piruletes de Comerç Just, animació infantil, showcooking de productes ecològics i el concert final de Sotasons, amb l’actuació de Made in Black, que farà un homenatge a la música negra.
- 11.30 h: Taller de piruletes de xocolata de Comerç Just
- 12 h: Animació infantil i globoflèxia
- 13 h: Showcooking amb Linverd (preu: 30 €)
- 13 h: Concert amb Made in Black
38è aniversari del Mercat de Torreblanca
Per la seva banda, el Mercat de Torreblanca també tindrà un protagonisme destacat durant el dissabte 24.
- D'11 a 12.30 h: Espectacle sorpresa, acompanyat de pintacares i globoflèxia
- 13.30 h: Sorteig de vuit carros amb vals de compra entre la clientela del mercat.
Sorteig a Mira-sol
Igualment, el Mercat de Mira-sol se suma a la celebració amb un sorteig de cistelles de productes del mercat, valorades en 500 € cadascuna, entre les persones que hi comprin entre el 14 i el 24 de maig. El sorteig es farà el 26 de maig.
Paral·lelament, del 22 al 24 de maig, els mercats municipals acolliran la campanya «Oh, i tant!», impulsada per la Diputació de Barcelona, "amb carpes informatives i regals de carmanyoles, bosses i cistelles sostenibles per als clients". L’objectiu és "fer visible el comerç local com a motor de ciutat, promoure el consum responsable i donar suport als valors de sostenibilitat i comunitat".
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
