El científic santcugatenc Lluís Torner, pregoner de La Mercè 2012
Torner és fundador i director de l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO)
Un pregoner reconegut mundialment
Lluís Torner dirigeix l’ICFO des dels seus inicis l’any 2002. Nascut a Berga el 1961, s’ha format a Catalunya i als Estats Units. Es va llicenciar en ciències físiques a la Universitat Autònoma de Barcelona, es va doctorar a la Universitat Politècnica de Catalunya i ha estat investigador postdoctoral en diverses universitats i centres d’investigació dels Estats Units. Va rebre la Distinció de la Generalitat de Catalunya per a la recerca universitària. A més, és Fellow de l’Optical Society of America i membre del consell de directors de la Divisió de Fotònica de la Societat Europea de Física i del High-Level Group de la Plataforma Europea de Fotònica. Amb ell, l’ICFO s’està convertint en una referència mundial a nivell de fotònica.
Què és l’ICFO?
Nascut l’any 2002 és un referent al món pel que fa a la investigació a través de la llum i gent de tot el món hi arriba cada any. Dirigit pel santcugatenc Lluís Torner, treballa en els àmbits de la llum per a la salut, per a la informació i per a l’energia.
L’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO) és un centre de recerca públic situat a Castelldefels que es dedica a fer investigacions amb el que es coneix com fotònica, que es refereix a qualsevol tecnologia o ciència que tingui llum a dintre, principalment la llum làser.
Llegeix l’entrevista que li va fer recentment el Diari de Sant Cugat.
Més informació
