Descobreix els productes d'aquesta temporada
Cols, carxofes, bledes, patat nova... i un sense fi de productes de temporada
El mes de novembre ens introdueix a l’hivern, temps agraït de sopes calentes, amb gustosos entrebancs. L’escudella barrejada, la potent favada asturiana, o el pote gallego, l’olla aranesa, el cocido madrileño i l’escudella i carn d’olla. Apareixen les cols de Brussel·les (exquisides saltejades amb pernil); la coliflor (bona bullida amb un raig d’oli o gratinada); donem entrada a les cols (el gustós trinxat amb un tall de cansalada i botifarra negra esparracada).
Les bledes (fines de paladar suau amb un toc d’all). Les carxofes (mil maneres de cuinar-les, a la brasa, arrebossades, guisades amb el dolç pèsol). Els carabassons (humils però necessaris). L’enciam (sempre present a les amanides). La patata (nova i de feliç paladar, present a dotzenes de receptes). Els pebrots vermells i verds (la bona escalivada, a bocinets quadrats necessaris per a diversitat de guisats). Els tomàquets i les pastanagues (multipresents a molts plats). Quant a fruites, les castanyes (torrades, guisades o en almívar). La magrana (la de mil grans).
La llimona (la gran aprofitada). Les pomes (guisades, o al forn, o escalivades, o en compota). El meló tardà. El codony (deliciós codonyat). Les peres, els plàtans. El sempre benvingut raïm d’Almeria (la dolçor en forma de gra). A tenir en compte que sempre utilitzem productes de proximitat i temporada.
