Moment en què es va instal·lar el primer QIM a la plaça de Lluís Millet. FOTO: Localpres

Actualitat

L'Ajuntament retirarà els quioscs d'informació multimèdia instal·lats fa cinc anys

Durant el ple municipal d'octubre la regidora de Comunicació va dir que "es crearia un nou concurs per establir noves pantalles de publicitat"

L'Ajuntament retirarà els quatre quioscos d'informació multimèdia (QIM) que va instal·lar fa cinc anys amb l'objectiu d'impulsar "un nou canal ciutadà, interactiu i multimèdia". El motiu és que el consistori no creu que valgui la pena pagar els 11.000 euros anuals que costa el manteniment dels QIM, que el 2010 van suposar una inversió de 240.000 euros que es van finançar a través del Fons Estatal per a l'Ocupació i la Sostenibilitat Local impulsat pel govern Zapatero. Tot i això, la regidora de Comunicació, Joana Barbany, va dir que "es crearia un nou concurs per establir noves pantalles de publicitat" que substituiran els QIM.  

Barbany ha assegurat en declaracions al TOT que estan satisfets amb els QIMs, però que "en cinc anys la tecnologia canvia molt". Per això buscaran implementar "altres punts d'informació digital". "Seguim apostant per aquest model de comunicació", ha afegit.

El 2015 ha estat el primer any que l'Ajuntament ha hagut de fer front al manteniment, ja que fins llavors aquesta despesa estava inclosa en el preu que Sant Cugat havia pagat a les empreses que van guanyar el concurs per instal·lar els QIM. Això va ser a finals del 2010, quan el consistori va fer un concurs públic que incloïa la instal·lació i el manteniment. El concurs del hardware el va guanyar Fundación Dúctil Benito per 175.702 euros; mentre que l'àrea del sotfware es va adjudicar a PuntXarxa per 65.962 euros.

Segons dades municipals, des que es van instal·lar, s'han comptabilitzat un total de 223.000 consultes als QIM. Aquesta dada inclou els ciutadans que han fet ús de la part interactiva, on podien accedir al web de l'Ajuntament i webs municipals, comprar entrades pel Teatre-Auditori, agenda, guies de la ciutat...

Referent per als andorrans

Aquestes màquines, que encara es poden trobar a la plaça dels Quatre Cantons, a la plaça d’Octavià, a la plaça de Lluís Millet i a la plaça de Victòria dels Àngels, es van presentar com les eines per fer tràmits en línia, consultar l’estat d’expedients, descarregar formularis, comprar entrades i estar al dia de l'actualitat de Sant Cugat. Un dels objectius també era que les entitats i associacions els utilitzessin per difondre les seves activitats. Tot des de peu del carrer.

L'aposta pels QIM va significar "la voluntat de l’Ajuntament de canviar la manera de relacionar-se amb els ciutadans i fer que aquesta sigui encara més eficient". “Ens permeten apropar l’administració electrònica al ciutadà, ja que aquests quioscos, a diferència de l’Ajuntament, són oberts 24 hores al dia i 365 dies l’any", va dir el llavors regidor de Comunicació i Innovació, Jordi Puigneró.

Fins i tot, el 2011, representants d'Andorra van visitar els quioscs d’informació multimèdia i es van interessar per les aplicacions que aquests aparells poden oferir en el camp del comerç i del turisme.