Una de les activitats que organitza l'associació. FOTO: Cedida

Actualitat

L'Associació Astronòmica programa cinc conferències sobre ciència

Les xerrades s'estendran entre aquest febrer i el pròxim març

L'Associació Astronòmica Valldoreix-Sant Cugat (AAVSC) organitza un cicle de ponències sobre la ciència. El cicle de xerrades volen apropar a la ciutadania l'astronomia explicada per personatges entesos en el tema i diversos doctors. Les conferències, que estan obertes a tothom, se celebraran totes a la Casa de Cultura arrancaran durant aquest mes de febrer i finalitzaran el pròxim mes de març.

Programació del cicle:
La exploración del planeta Marte a càrrec de l'enginyer de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) i exdirector del Museu de la Ciència de Barcelona i del seu planetari, Rafael Clemente.
Dijous 9 de febrer a les 21 hores, a la Casa de Cultura.

Estels variables del membre de l'Observatori Montcabrer Fotometria i Astrometria de Cometes, Ramon Naves.
Dilluns 20 de febrer a les 20 hores, a la Casa de Cultura.

El Sincrotró Alba: Un instrument per a la recerca que protagonitzarà el doctor en Ciències físiques, catedràtic de física teòrica de la UAB i president de la Comissió Executiva Alba, Ramon Pascual.
Dimarts 6 de març a les 20 hores, a la Casa de Cultura.

Sistemes binaris que pronunciarà el doctor en Física per a la UAB i investigador en astrofísica de partícules a l’Institut de Física d’Altes Energies (IFAE) de Barcelona, Óscar Blanch Bigas.
Dijous 8 de març a les 21 hores, a la Casa de Cultura.

Els neutrins. Nous descobriments del que s'encarregarà el catedràtic de Física Atòmica Molecular i Nuclear per la UAB, Enrique Fernández.
Dijous 29 de març a les 20 hores, a la Casa de Cultura.