Primera conferència del cicle de Nits Temàtiques d'Unipau. FOTO: Anna Mira

Actualitat

La cultura i la història d'Europa a la primera Nit Temàtica de la Unipau

José M. Perceval i Jordi Casas han estat els ponents de la primera de les quatre conferències que fa l'entitat per xerrar sobre el model d'Europa que cal seguir

La Universitat Internacional de la Pau (Unipau) ha posat en marxa el quadrimestre de conferències que giraran entorn al continent Europeu. José M. Perceval i Jordi Casas han estat els encarregats d'iniciar la primera de les quatre xerrades aquest divendres 19 d'octubre.

El nou cicle de Nits Temàtiques gira entorn el model d'Europa, Europa: quina Europa? A diferència dels cicles anteriors aquesta vegada les xerrades van a càrrec de dos ponents que exposen un llibre cadascú a partir dels quals s'obra el debat amb el públic. La primera sessió ha estat dedicada a parlar de la cultura i la història d'Europa a través dels llibres George Steiner, La idea de Europa, presentat per José M. Perceval, i Jordi Casas ha exposat el de Josep Fontana, Europa ante el espejo.

Programa de Nits Temàtiques
Com sempre, el cicle se celebrarà a les 20.00 hores a la Casa de Cultura.
  • Divendres 16 de novembre es parlarà de política europea amb La constitución europea de Jürgen Habermas i El gentil monstruo de Bruselas d'H.M. Enszenberger;
  • Divendres 14 de desembre serà el torn de l'economia europea amb La crisis del euro, de J. Missè Borrel i l'Observatoriometropolitano. Crisis y revolución en Europa, 1a part;
  • Divendres 18 de gener tocarà l'àmbit de la societat que viu a Europa, amb el llibre d'Anthony Giddens, Europa en la era global i l'Observatoriometropolitano. Crisis y revolución en Europa, 2a part.