Membres de la CUP han presentat la campanya al Terra Dolça. FOTO: Artur Ribera

Actualitat

La CUP planteja capgirar Sant Cugat

Han presentat la campanya '180º: Capgirem Sant Cugat' com un procés de participació ciutadana per acordar les propostes per les eleccions del 2015

Núria Gibert i Ignasi Bea a la roda de premsa de la CUP. FOTO: Artur Ribera
Cartell de la campanya Capgirem Sant Cugat 180º de la CUP. FOTO: A. Mira
La CUP Sant Cugat ha posat en marxa la campanya 180º: Capgirem Sant Cugat, un procés participatiu per construir propostes d'una ciutat "diferent a l'actual", segons han explicat els membres de la Candidatura a la presentació que s'ha fet aquest dijous 3 d'abril a l'espai gastronòmic Terra Dolça.

L'objectiu de la campanya és marcar les bases de les propostes pel programa electoral de la CUP a les eleccions municipals del 2015. Per fer-ho la Candidatura d'Unitat Popular planteja un seguit d'actes, xerrades, conferències i assemblees obertes a tota la ciutadania per debatre i compartir els neguits dels ciutadans per tal de presentar propostes reals per "transformar" la ciutat. 

El regidor, Ignasi Bea, ha explicat que la campanya ve motivada per capgirar l'actual ciutat aparador. "El model d'alt standing i de les classes acomodades de Sant Cugat exclou part de la ciutadania que no pot mantenir aquest nivell", ha manifestat Bea. 

Propostes reals
Després de tres anys al govern local i amb l'experiència fora de l'Ajuntament, Bea ha explicat que "ens veiem capaços de plantejar propostes reals i que puguem aplicar a la ciutat". La voluntat de la CUP passa per elaborar unes propostes des de la base de manera que el document resultant seran els eixos per la campanya de les pròximes municipals. La voluntat de la CUP santcugatenca és sumar a totes les persones amb ganes de construir un projecte de municipalisme alternatiu, seguint l'exemple de la CUP nacional. 

Els eixos de la campanya
Està diferenciada en quatre grans blocs però des de la CUP s'ha explicat que estan oberts a rebre noves propostes de la ciutadania. Fins a finals d'aquest 2014 es tractaran diferents qüestions que vertebren la ciutat per buscar alternatives a les polítiques actuals. La membre de la Candidatura, Núria Gibert, ha explicat que es tracta de "tocar diferents eixos" en un període de gairebé nou mesos. 
  • Cultura: es farà durant el mes d'abril i es tractarà de conèixer diferents experiències a través d'una taula rodona, que es farà el pròxim dijous 10 d'abril al Terra Dolça amb el nom de 'El paper .Hi participaran el gestor cultural, Jordi Bertran, Kimantu Segura, militant de Dissidència Sònica i Xavier Urbano, programador de l'Ateneu popular de Nou Barris.
  • Model urbà i sostenibilitat: es farà el mesos de maig i juny i es posarà en dubte el dogma capitalista del creixement infinit en un planeta amb recursos finits.
  • Democràcia participativa i municipalisme: es treballaran els mesos de setembre i octubre per plantejar quin és el paper de les institucions i com haurien de ser per ser un referent per a la ciutadania.
  • Socioeconomia, treball i comerç: entre el novembre i el desembre es plantejarà l'actual model de ciutat basat en el tercer sector i les grans empreses per determinar quin és el paper que ha de jugar l'Ajuntament.
Així amb aquesta campanya es vol sotmetre a debat públic les qüestions clau del model de ciutat, donar un espai d'implicació per a totes les persones que vulguin formar part del procés o elaborar de forma col·lectiva el programa dels comicis locals del 2015.