Segona setmana consecutiva sense cap positiu en senglars per pesta porcina africana
La Generalitat manté les restriccions al medi natural
Per segona setmana consecutiva des de l'inici del brot, la Generalitat ha confirmat que no s'ha registrat cap positiu de pesta porcina africana en senglars dins de la zona de risc. En total durant aquesta setmana, s’han capturat 267 senglars dins la zona de risc (entre les quals s'inclou Sant Cugat i el Parc Natural de Collserola).
Així i tot, des del Departament d'Agricultura es considera que la malaltia encara no es pot considerar erradicada i, per tant, que l'estratègia d'erradicació i les restriccions vigents es mantenen. De fet, l'accés a Collserola està tancat des de fa nou mesos.
Des del 28 de novembre, data del primer positiu detectat, ja s'han analitzat 11.576 senglars, dels quals 379 han estat positius i 11.197 negatius. El Departament considera que el resultat reforça la confiança en l’estratègia d’erradicació i en les mesures de bioseguretat desplegades.
11.011 senglars capturats
En aquesta darrera setmana s'han capturat 267 senglars dins la zona restringida. Així doncs, les captures de senglars dins la zona restringida sumen un total d'11.011 animals. Pel que fa a la resta de Catalunya, sense comptar la zona d'alt i baix risc, el còmput arriba a 26.587 senglars capturats des de l'1 de gener.
Per intensificar al màxim les captures dins la zona d'alt risc, s'han instal·lat un total de 36 trampes i 94 pig brigs (trampes col·lectives), mentre que per evitar l'entrada o sortida de senglars de les zones restringides s'han executat 353 tancaments.
Des del Departament es demana a la ciutadania que respecti tota la senyalització i els controls d'accés, que no alimenti els senglars, que dipositi els residus en contenidors tancats i que avisi al 112 en cas de detectar senglars morts o simptomàtics.
La zona d’alt risc comprèn 19 municipis: Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Cerdanyola del Vallès, el Papiol, Molins de Rei, Sant Feliu de Llobregat, Montcada i Reixac, Polinyà, Ripollet, Rubí, Sabadell, Sant Cugat del Vallès, Sant Quirze del Vallès, Santa Perpètua de Mogoda, Terrassa, Sant Just Desvern, Esplugues de Llobregat, Castellbisbal i l’enclavament de Barcelona i els accessos al Parc Natural de Collserola.
Afegeix TOT Sant Cugat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
