Vent a Sant Cugat: arbres caiguts però sense danys personals
L'alcalde ha fet balanç de l'episodi de vent i ha destacat que no hi ha hagut danys personals a la ciutat de moment
El temporal de vent a Sant Cugat està deixant arbres caiguts. Aquesta és la principal incidència a la ciutat de l'episodi de vent i, de moment, no s'han hagut de lamentar danys personals. Així ho ha explicat l'alcalde, Josep Maria Vallès, després de la reunió del Centre de Coordinació Municipal (CECOPAL). En aquest sentit, Vallès ha destacat que al més de desembre es van retirar 100 arbres del centre de la ciutat que estaven "malalts" i això ha suposat que les incidències d'aquest tipus s'hagi reduït: "Segurament si no haguéssim fet aquesta feina ara tindríem més arbres caiguts". L'alcalde també ha subratllat que s'està prioritzant tenir la via pública neta. (Més endavant, més informació)
D'altra banda, el CECOPAL es tornarà a reunir a les 13 h i decidirà si suspèn o canvia les activitats d'aquest vespre de Carnaval.
El cecopal va acordar:
- Suspendre l’activitat del Mercadet
- Tancar l’accés als parcs públics pel perill de caiguda de branques
- Suspendre l’activitat lectiva a les escoles bressol municipals i als centres oberts
- Tancar l’accés a l’Espai Pere Grau de les Planes i al camí de can Flo (entre la plaça de la Creu d’en Blau i l’avinguda Pere Planas). Aquest tall de carrer tindrà afectació al recorregut de la línia L3.
- Suspendre activitats extraescolars, esportives i culturals (tant a interior com a exterior)
- Suspendre el servei de transport adaptat per a persones amb mobilitat reduïda
- Tancar els punts d’atenció social als barris (només es mantindrà obert en serveis mínims els serveis socials a la Casa Mònaco i el Servei d’Atenció Domiciliària.
En aquests moments s’han detectat les següents incidències a Sant Cugat –cap de gravetat- a causa del vent:
- 8 arbres caiguts amb dues cases afectades
- Suspensió temporal de les línies L3 i L4 que connecten amb la Floresta i les Planes (fins que pari una mica el vent, per seguretat)
- Caiguda d’un arbre de grans dimensions a la carretera de Vallvidrera (dins del terme municipal de Barcelona, però amb afectació de trànsit a Sant Cugat). La circulació s’està desviant pels Túnels de Vallvidrera
Arbre caigut al Monestir FOTO: Cedida
Arbre caigut al Mar de la Xina FOTO: Cedida
A part, s’han tancat aquests equipaments per precaució:
- Cementiri municipal
- Gimnàs municipal Eurofitness (ZEM rambla del Celler)
- Consultoris mèdics de la Floresta i les Planes (tal com ha indicat la Generalitat, les emergències s’atenen als CAPs de la ciutat)
A Valldoreix
L'episodi de vent extrem a Valldoreix ja ha deixat diverses afectacions i carrers tallats per caiguda d’arbres i branques a la Rbla. Mn. Jacint Verdaguer, Pg. Guineu, Pg. Nard i Pg. Parc. Queda suspesa l’activitat educativa, la sanitària no urgent, la sociosanitària i l’esportiva. A Valldoreix queden tancats durant tota la jornada els centres educatius i el Complex Esportiu, així com el Biblioaccés i se suspenen els tallers del Casal de Cultura. Els serveis municipals than treballat per restablir la circulació a les vies afectades.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
