Acord perquè Sant Cugat pugui formar part de la zona 1 del transport

L'entrada a la zona 1 implicaria un augment en els impostos dels santcugatencs i santcugatenques

L'Àrea Metropolitana de Barcelona i la Generalitat de Catalunya han arribat a un acord per tal d'integrar divuit municipis, fins ara a la zona 2, a la primera corona del transport metropolità, segons informa El País. Sant Cugat, que fa anys que reivindica formar part de la zona 1, és un d'ells. La T-10 de dues zones costa actualment 20,20 euros, mentre que la d'una zona en són 10,10. El billet senzill passaria de més de 3,10 euros a 2,20 per anar de Sant Cugat a Barcelona.

Tot i això, encara hi ha aspectes per tancar, com el finançament. I és que l'entrada a la zona 1 suposarà un nou tribut pels ajuntaments i des de Sant Cugat es va dir que implicaria un increment en l'Impost de Béns Immobles per tal de fer-hi front. La idea és que la nova zonificació pugui entrar en funcionament a partir del gener de 2019. És una mesura que afectarà totes les estacions santcugatenques (Les Planes, La Floresta, Valldoreix, Sant Cugat, Mira-sol, Volpelleres, Sant Joan, Hospital General).

Des de l'Ajuntament de Sant Cugat no volen fer declaracions fins que no s'arribi a un acord definitiu i es tanquin tots els serrells.

Terrassa o Sabadell, es mantindrà

Segons ha confirmat l'Àrea Metropolitana al TOT; aquest canvi no implicarà un augment de preu a ciutats que no s'integren a la zona 1, com Terrassa (zona 3) o Sabadell (zona 2).

Aquestes són les poblacions que es podrien integrar a la nova zona 1: Badia del Vallès, Barberà del Vallès, Begues, Castellbisbal, Cerdanyola del Vallès, Cervelló, Corbera de Llobregat, Molins de Rei, Pallejà, la Palma de Cervelló, el Papiol, Ripollet, Sant Andreu de la Barca, Sant Climent de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Sant Vicenç dels Horts, Santa Coloma de Cervello i Torrelles de Llobregat.

El Consell Metropolità del 16 d'octubre haurà de votar sobre aquest acord. Aquesta mesura fa temps que està en estudi però es va deixar sobre la taula per l'entrada en vigor de la T-Mobilitat, un nou sistema de tarifes i de zones que implicava que es pagava segons la distància recorreguda. Tot i això, la T-Mobilitat ha anat acumulant retards i encara no hi ha data per la seva entrada en vigor.

Més info: Sant Cugat podria passar a ser zona 1 a partir del 2018

"Sempre hem sigut partidaris d'entrar a la zona 1, però no a qualsevol preu", va dir el 2017 la llavors alcaldessa de Sant Cugat, Mercè Conesa, que afegia: "Hem de veure si l'impacte del recàrrec compensa els ciutadans de Sant Cugat".

Segons El País, el nou tribut es calcula sobre la base del valor cadastral de la residència. Per a un pis amb un valor de 100.000 euros es pagaran uns 156 euros, segons els càlculs de l’AMB.

Més informació
 
Comentaris (4)
Cristina Fa 5 hores
És evident q l'objectiu és recaptar més , no beneficiar el conjunt de la població.
xavi o Fa 5 dies
està claríssim que cap dels que pensa i pacten tarifes utilitza el transport públic (al menys pagant ell) perque si ho fes s'adonaria de la de tonteries que fan amb el pseudo sistema tarifari que nomes es una forma barruera de cobrar a qui viatge en transport públic, no oblideu que en aquestes pàgines en F.Mauri va demostrar que es més barat viatjar en transport privat individual (això sí elèctric) que en transport col.lectiu (elèctric també)
Anna Fabre Fa 6 dies
Que Sant Cugat passi a ser zona 1 pot ser bona notícia pels qui es desplacen a Barcelona però, i els que treballem a altres ciutats com Terrassa?. Ara, a sobre que ens incrementaran l'IBI per absorvir la despesa que suposarà el canvi tarifari, haurem de pagar per 3 zones !!!!. Potser el que caldria seria revisar el sistema tarifari i pagar zona segons distància com en tants altres països. Aquest sistema radial, centrat en la capital, només beneficia als qui es desplacen a Barcelona i som
Santi Fa 6 dies
Doncs no compensa gens la diferència. Haurem de pagar tots per als que van a la zona 1, ens gravaran més per anar a la resta de la comarca. L’estalvi de preu només deu compensar si tota la unitat familiar es desplaça diàriament a La zona 1. I ni així.