Els Nanohubs, els nous espais d'emmagatzematge per potenciar un repartiment sostenible en el tram urbà de Sant Cugat. FOTO: Ajuntament

Mobilitat

Sant Cugat estrena nous espais d'emmagatzematge per millorar el repartiment urbà

Sant Cugat inicia una prova pilot europea per convertir bicicletes i vehicles lleugers en protagonistes del repartiment

Sant Cugat ha posat en marxa els seus primers Nanohubs, zones modulars d'intercanvi de mercaderies que permeten transferir càrregues de camions a bicicletes elèctriques i altres vehicles de baixes emissions, el divendres 12 de desembre. La instal·lació, pionera a Europa, té per objectiu optimitzar el tram final del transport de mercaderies i reduir l'impacte ambiental del repartiment urbà tradicional.

Els Nanohubs s'han habilitat a la plaça de Joan Borràs de Mira-sol i a la rambla del Torrent d'en Xandri. Aquestes infraestructures tenen l'objectiu reduir la congestió urbana, optimitzar el repartiment d'última milla i fomentar l'ús de vehicles de baixes emissions. L'element innovador dels Nanohubs és que creen zones de transbordament compartides entre diferents actors privats i públics, afavorint una logística urbana més eficient i sostenible. Altres ciutats catalanes com Granollers, Sabadell i Mataró també han implementat aquestes infraestructures.

La tinenta d'alcaldia de Mobilitat de l'Ajuntament de Sant Cugat, Cristina Paraira (Junts), ha destacat el compromís de la ciutat en la mobilitat sostenible: "Com a ciutat tenim interès en implantar projectes com aquest, que es compromet amb la mobilitat sostenible. Volem millorar el repartiment en última milla i aquesta iniciativa ens permetrà disposar de dades per consolidar i millorar aquest servei".

De moment, el projecte ha començat amb un període de prova de sis mesos, en què empreses com DHL i BikeLogic participen activament per testar la viabilitat i l'eficiència del sistema. La iniciativa forma part del projecte europeu NanoHubZone, finançat per EIT Urban Mobility, amb la col·laboració de AMTU, CIMNE, OVO Urban Logistics, i amb el suport de Som Ecologista, BikeLogic i l'Ajuntament de Sant Cugat. També s'està implementant un pilot a Brusel·les, gestionat per Brussel Mobiliteit i la Vrije Universiteit Brussel (VUB).

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.