Celebració de 'A l'abril, lluites mil' a Sant Cugat. FOTO: Comuns.

Política

Els Comuns celebren ‘A l’abril, lluites mil’, un espai festiu i reivindicatiu a Sant Cugat

La jornada ha comptat amb un dinar popular i intervencions de diversos membres del partit

La plaça d’en Coll ha acollit aquest diumenge 26 d'abril la segona edició de la jornada A l’abril, lluites mil, l’acte anual dels Comuns de Sant Cugat, que ha combinat ambient festiu i missatge polític en clau local.

L’acte ha comptat amb les intervencions dels coordinadors locals, Marcos Camarzana i Rocío Luna, així com de la diputada al Congrés Aina Vidal i del portaveu del grup municipal, Ramon Gutiérrez. La trobada, que incloïa també un dinar popular, ha servit per reunir militància i simpatitzants en un espai de cohesió i comunitat.

Aina Vidal i Ramon Gutiérrez a l'acte de 'A l'abril, lluites mil'. FOTO: TOT Sant Cugat.

Una trobada per activar la militància i reforçar el projecte polític

Gutiérrez ha definit la jornada com un moment per “celebrar” la feina feta al llarg de l’any i reforçar el vincle entre les persones que formen part del projecte. El portaveu municipal ha situat també l’horitzó en el proper cicle polític i ha defensat la necessitat de posar “la vida al centre” del debat a la ciutat.

En aquest sentit, ha assegurat que “Sant Cugat no és només Junts” i ha reivindicat l’existència d’alternatives basades en la cohesió social i la mobilització ciutadana. A més, el portaveu també ha posat el focus en problemàtiques com el preu de l’habitatge, la desigualtat o les dificultats de moltes famílies per arribar a final de mes.

Per la seva banda, la diputada dels comuns al Congrés, Aina Vidal, també ha carregat contra Junts, a qui ha acusat de defensar un "model que afavoreix la desigualtat". Vidal ha assegurat: "La situació de Sant Cugat no és un accident, sinó el resultat d’una estratègia política. El que fan al municipi és el mateix que han fet a la Generalitat quan han pogut i que també fan al Congrés".

En matèria d’habitatge, ha fet referència al decret que es votarà pròximament al Congrés per limitar l’increment del preu del lloguer i ampliar els terminis dels contractes. Segons Vidal, la negativa de Junts a donar-hi suport respon a una manera d’entendre l’economia que prioritza els interessos del mercat immobiliari.

La diputada també ha reivindicat el valor d’aquest tipus de trobades per explicar de manera directa la tasca institucional i reforçar el contacte amb la ciutadania en un ambient més proper i distès.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.