Habitatge a Can Cabassa, gent gran, festius, la Roja o arrossos, al ple municipal
Aquest divendres 19 de juny ha tingut lloc el ple municipal ordinari, una setmana abans del previst amb motiu de la Festa Major. Entre altres punts, s'ha fet un pas més urbanísticament perquè es puguin construir pisos de Protecció oficial i una residència a Can Cabassa.
Durant aquesta sessió també s'han donat a conèixer els festius santcugatencs per al 2027, no hi ha hagut cap canvi perquè tant Sant Medir (3 de març) com Sant Pere (29 de juny) cauen en dia laborable, i aquests són els dos dies que seran festes locals.
Una de les mocions que ha causat controvèrsia ha sigut una proposta del PSC sobre el Concurs d'Arrossos de Festa Major. També el rebuig de tots els grups, menys del PP i Vox, ha instal·lat una pantalla per veure la selecció espanyola al carrer.
El Ple ordinari del mes de juny celebrat avui ha aprovat una declaració institucional:
Declaració institucional d'adhesió al Dia Mundial de la Presa de Consciència sobre l'Abús i el Maltractament a les Persones Grans, impulsat pel Consell de la Gent Gran de Catalunya.
Amb l’aprovació d’aquesta declaració, el Ple reafirma el compromís de la ciutat amb la defensa dels drets, la dignitat i el benestar de les persones grans. Els acords reclamen més sensibilització, prevenció, suport i recursos davant qualsevol forma de maltractament, i insten les administracions a reforçar les mesures de protecció i atenció a aquest col·lectiu.
El Ple també ha aprovat una moció institucional:
Moció institucional per demanar l'ampliació de l'oficina< d'atenció del departament de drets socials i inclusió de la Generalitat de Catalunya. Instada pel grup municipal del PP, la moció insta el Departament de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat a ampliar l’horari d’atenció presencial que presta a Sant Cugat, amb l’objectiu de facilitar l’accés de la ciutadania als tràmits relacionats amb les prestacions socials, la discapacitat i el suport a les famílies. L’acord també preveu traslladar aquests acords a la Generalitat i a les entitats socials del municipi vinculades a aquests àmbits.
Així mateix, el Ple també ha aprovat les següents mocions de grups municipals:
Moció conjunta dels grups municipals per a la incorporació i l'ús dels formularis de parada per les policies locals. Presentada conjuntament pels grups d'ECP i de la CUP, la moció s’aprova amb els vots favorables de JUNTSxSTC, ERC, PSC, CUP i ECP, i els vots en contra de PP i VOX. La moció acorda implantar formularis de parada, identificació i registre en les actuacions policials amb l’objectiu de reforçar les garanties de transparència, igualtat de tracte i no-discriminació. També preveu la formació dels agents en aquest àmbit, l’anàlisi de les dades recollides per detectar possibles biaixos discriminatoris i l’establiment d’espais de diàleg amb entitats i col·lectius del municipi per afavorir la confiança i la cohesió social.
Moció sobre la transició energètica sobirana. Presentada conjuntament pels grups municipals d'ERC i JUNTSxSTC, la moció s’aprova amb els vots favorables de JUNTSxSTC, ERC, l’abstenció de la CUP i ECP i els vots en contra de PSC, PP i VOX. La moció defensa una transició energètica basada en la planificació, la cohesió territorial i la participació ciutadana, i insta la Generalitat a revisar el plantejament actual del PLATER. També reclama un model energètic més descentralitzat, amb protagonisme del sector públic, les comunitats energètiques i la col·laboració amb iniciatives cooperatives i privades, que prioritzi les cobertes urbanes i industrials i altres espais ja transformats abans d’ocupar sòl agrari o forestal. Així mateix, defensa un paper més determinant dels municipis en la planificació energètica i un retorn social, econòmic i territorial dels projectes als territoris que els acullen.
Moció per completar i reforçar l'estructura de gestió de prestacions socials i avançar cap a una oficina de prestacions socials a Sant Cugat. Presentada pel grup municipal de la CUP, la moció s’ha aprovat amb la incorporació de les esmenes presentades pel govern amb els vots favorables de JUNTSxSTC, ERC, PSC, CUP i ECP i l’abstenció de PP i VOX. La moció acorda reforçar l’estructura de gestió de prestacions socials de l’Ajuntament, amb l’objectiu de millorar l’atenció a la ciutadania, agilitzar la tramitació d’ajuts i garantir un funcionament adequat dels Serveis Socials. L’acord preveu continuar la cobertura de vacants i baixes, elaborar una diagnosi de les necessitats organitzatives i de personal, reajustar els recursos administratius i tècnics i avançar progressivament cap a una Oficina de Prestacions Socials que permeti centralitzar i ordenar la gestió dels ajuts i prestacions municipals.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
