Reguant i Fernández expliquen la corrupció "estructural" dels Països Catalans
La diputada de la CUP i l'exdiputat cupaire han presentat l'obra 'Llums i taquígrafs' a Sant Cugat aquest divendres 21 d'abril
"La corrupció és inherent al sistema" i "no es pot parlar de pomes podrides sinó de trames estructurals". Aquestes són dues de les frases amb les quals Ignasi Bea, regidor de la CUP-PC, ha introduit la presentació de l'atles de la corrupció dels Països Catalans Llums i Taquígrafs, una obra elaborada entre diferents membres de la CUP, entre ells, l'exdiputat David Fernández.
Durant la presentació a la Casa de Cultura de Sant Cugat del Vallès, aquest divendres, 21 d'abril, David Fernández ha destacat, entre altres, que "la corrupció està vinculada al poder i que a Catalunya, el poder ha estat bàsicament socialista i convergent, fins i tot hem pogut veure aquesta comunió sociovergent entre destacats membres de les dues formacions".
Fernández també ha destacat que el llibre neix després de l'anomenada comissió Pujol que va portar a terme el Parlament de Catalunya arran de la "frustració col·lectiva en veure com el Parlament és incapaç d'esclarir què va passar".
En la seva intervenció, l'exdiputat de la CUP ha destacat que les donacions d'empreses als partits hauria d'estar "moralment prohibit".
El seu torn, la diputada Eulàlia Reguant ha posat èmfasi en la manca d'eines per lluitar contra la corrupció. Reguant també ha explicat que la fiscalia anticorrupció només disposa 3 fiscals, i tots tres a la província de Barcelona, les altres 3 províncies no en tenen cap. La diputada ha subratllat que tenir més o menys fiscals anticorrupció és una voluntat política. "No existeixen mecanismes, ni àgils ni efectius per combatre la corrupció, ha conclòs la diputada.
Llums i taquígrafs està dividit en 4 volums que sumen unes 800 pàgines, una obra que fa un recull de diferents casos de corrupció que han tingut lloca als Països Catalans.
