Rodalies a Coll Favà o l’estació que no és el que hauria de ser
La línia R8 és molt poc utilitzada pels veïns de la zona, ja que no connecta Sant Cugat amb Barcelona
L’abandonament va arribar al punt de no tenir ni tan sols personal treballant a l’estació durant mesos. A l’aparcament, amb capacitat per a més de 200 vehicles gairebé mai n’hi ha més de 15 tot i que segons Renfe la línia té 3.000 usuaris. El problema rau d’una banda en la freqüència de pas (un tren cada hora) i en la poca vinculació de Sant Cugat amb les ciutats per on passa la línia.
Plans de futur
Malgrat que els santcugatencs no optin majoritàriament per aquesta línia per desplaçar-se a altres ciutadans de localitats veïnes sí que ho fan sobretot per enllaçar amb la Universitat Autònoma. És per aquest motiu que ja està en marxa el projecte d’ampliació de la línia. Aquesta millora implicaria perllongar el servei cap a l’oest fins a Vilafranca del Penedès passant per Gelida i Sant Sadurní i cap a l’est fins a Sant Celoni passant per Llinars i Palautordera. Cal dir, però, que no hi ha data per tirar endavant aquestes modificacions, ja que la Generalitat espera que el Ministeri de Foment posi fil a l’agulla amb la construcció d’intercanviadors. Algunes propostes són unir Rodalies i Ferrocarrils a Sant Cugat (a Volpelleres) i la que permetria enllaçar la línia R8 amb l’R4 a Barberà per poder anar cap a Sabadell, Terrassa i Manresa.
Llegeix el reportatge sobre els 3 barris (Coll Favà, Can Magí i Sant Francesc)
