Concentració d'Amnistia Internacional en suport a Ceuta. FOTO: TOT Sant Cugat.

Societat

Amnistia Internacional reclama a Sant Cugat "humanitat, drets i dignitat" per a Ceuta

El grup local denuncia "maltractaments a migrants" i reclama acollir els menors de manera distribuïda per tot l’Estat

El grup local d’Amnistia Internacional Sant Cugat ha organitzat aquest dijous 5 de novembre una concentració a la plaça d'Octavià per denunciar la "vulneració dels drets humans" de les persones migrants a Ceuta. L’acte, que ha comptat amb el suport d’una quinzena d’entitats santcugatenques, s’emmarca en una campanya de mobilització d’abast estatal i ha servit per llegir un manifest que reclama "humanitat, drets i dignitat" davant l’odi, el racisme i la xenofòbia.

"Hem dut a terme aquesta campanya per denunciar la vulneració de drets humans a Ceuta i els discursos d’odi que estem sentint contínuament, amb un relat d’invasió que em sembla totalment terrible", ha explicat la coordinadora del grup local, Françoise Clabecq. Segons els organitzadors, l’objectiu és informar i conscienciar la ciutadania, explicar què està passant realment a la ciutat autònoma i desmuntar els discursos d’odi. "Davant de fets tan greus, no ens podíem quedar en silenci", han defensat.

Un informe d'Amnistia Internacional

La campanya parteix d’un informe d’Amnistia Internacional que documenta vulneracions greus de drets humans. "En particular, eren maltractaments i tortures per part de membres de les forces militars", ha detallat Clabecq.

Més enllà de la denúncia, Amnistia Internacional reclama que s’atengui "humanitàriament i sanitàriament" les persones que ho necessiten i que no es fomentin els discursos d’odi ni el relat d’invasió. "Com que la majoria són menors, demanem que se’ls aculli de manera distribuïda per tot l’Estat", ha afegit Clabecq.

El manifest exigeix a les administracions que impulsin vies legals i segures, garanteixin condicions de vida dignes, protegeixin la infància, assegurin l’accés a l’asil i el respecte al principi de no devolució, aturin les pràctiques de violència i assetjament i investiguin totes les denúncies de migrants, organitzacions i periodistes. El text també demana protegir la feina de qui presta assistència i documenta la situació, i defineix Ceuta com «el mirall del fracàs de les polítiques migratòries europees».

Fins ara, s’han adherit al manifest 315 entitats i 153 personalitats del món de la cultura, entre les quals hi ha acadèmics, artistes, juristes i periodistes. 

Una altra concentració al setembre

La situació a Ceuta ja havia mobilitzat la ciutat a principis de setembre, però amb un altre enfocament. El 2 de setembre, unes 300 persones es van concentrar a la plaça de la Vila en suport a la ciutat autònoma, arran de l’arribada massiva de migrants. Aquella mobilització, convocada per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP) davant dels ajuntaments de tot l’Estat, va reclamar una resposta del Govern espanyol i més seguretat per als veïns de Ceuta. 

Més info: Unes 300 persones participen a Sant Cugat en la concentració en suport a Ceuta

Afegeix TOT Sant Cugat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.