Aquest serà l’horari dels nous contenidors mòbils de recollida de residus al centre
Les plataformes arribaran cada vespre de dilluns a dissabte a partir de les 19 h i els veïns podran dipositar les escombraries fins a les 23 h
El centre de Sant Cugat estrenarà a partir de l’1 de desembre el nou sistema de plataformes mòbils de contenidors, una de les principals novetats del nou contracte de neteja i recollida de residus que l’Ajuntament està desplegant des del setembre. Les plataformes mòbils s'ubicaran en lloc estratègics durant els vespres i, per tant, els veïns només podran llançar la brossa en una franja horària determinada. Substitueixen els contenidors soterrats, que s'han retirat.
Les plataformes mòbils s’activaran cada vespre, de dilluns a dissabte, a partir de les 19 h. Les plataformes arribaran als punts determinats del centre i quedaran operatives fins a les 23 h, moment en què es retiraran perquè la via pública quedi completament lliure, sense contenidors ni obstacles visuals. Així, la brossa s'haurà de llançar de dilluns a dissabte de 19 a 23 hores. Hi haurà contenidors de totes les fraccions de reciclatge. Les plataformes mòbils també incorporen un espai per ubicar-hi els voluminosos, els dijous i els diumenges a partir de les 20 hores.
Tot i això, durant la primera setmana de desembre les plataformes estaran fixes per facilitar l’adaptació del veïnat i hi haurà informadors. A partir de la segona setmana de desembre ja funcionaran amb l’horari definitiu de 19 a 23 h.
On s'ubicaran les plataformes?
- Plaça Octavià: dues plataformes
- Plaça Sant Pere: una plataforma
- Carrer Santiago Rusiñol (a l’alçada núm. 32): una plataforma
- Plaça Barcelona: dues plataformes
Porta a porta
També l’1 de desembre entrarà en funcionament el nou servei de recollida comercial porta a porta al centre. Els establiments podran deixar l’orgànica, els envasos, el paper i cartó, el vidre i la fracció resta davant del mateix local, en l’horari assignat per a cada fracció, evitant així desplaçaments fins als contenidors i l’acumulació de brossa a les cantonades.
El porta a porta comercial s’implantarà en dues fases: primer al centre, arribant inicialment a uns 500 establiments dels 1.200 existents, i posteriorment a la resta de barris.
Nou servei de neteja
Aquests canvis formen part del desplegament del nou contracte de neteja i recollida de residus, adjudicat a la UTE Valoriza–Acciona, i que representa un salt pressupostari important: passa dels 8 milions als 13 milions d’euros anuals.
Per ara, ja s'ha iniciat la substitució i col·locació de 3.060 nous contenidors, la posada en marxa de nous vehicles de neteja i recollida, l’increment de la freqüència de neteja dels carrers i l’eliminació dels contenidors soterrats. En el cas de Mira-sol, Paraira ha detallat que ja s’han retirat tots, excepte els del CAP de Can Mates i els del carrer de Ramon Llull.
Crítiques per la taxa de residus
Durant el Consell de Barri, alguns veïns han expressat el seu malestar per la nova taxa de recollida de residus de l’Ajuntament. Es tracta d’un impost que ha derivat d’una directiva europea i d’una llei estatal, que obliga tots els municipis de més de 5.000 habitants a establir una taxa que reflecteixi el cost real del servei de recollida i transport de residus.
Enguany, aquesta taxa ha suposat una factura d’entre 87 i 260 euros, segons el tipus d’immoble. De cara al 2026, ja s’ha anunciat un increment del 26% per tal de cobrir el cost del nou contracte de recollida i neteja. A Sant Cugat, com en molts altres municipis, es va optar per calcular la taxa en funció del valor cadastral de cada habitatge.
Paraira ha reconegut que “encara no s’ha trobat un sistema totalment just” i que la voluntat del consistori ha estat perfeccionar aquest model per fer-lo més equitatiu en el futur.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
