L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor és a l'Ajuntament. FOTO: Ajuntament de Sant Cugat

Societat

Augmenten les consultes a l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor

Aquest augment és producte dels efectes del confinament i l’estat d’alarma

L’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (OMIC) ha registrat durant el darrer any un augment en les consultes, producte de l'Estat d'Alarma i el confinament. Durant el 2020 els consumidors s’han dirigit a l’OMIC per quatre grans aspectes relacionats amb la situació de pandèmia: subministraments i telecomunicacions (26%), serveis turístics (22%), comerç electrònic (9%) i reparacions a la llar (8%).

Les temàtiques més sol·licitades durant el 2020 han estat quatre, relacionades clarament per la situació viscuda des del mes de març amb el confinament i l’estat d’alarma:

  • Els subministraments bàsics (electricitat, gas i aigua) i telecomunicacions amb un 26%
  • Els serveis turístics (transport aeri, hotels, agències de viatges...) amb un 22%
  • El comerç electrònic amb un 9%
  • Els serveis de reparacions i d’altres realitzats a les llars amb un 8%

Lleu baixada de les atencions

L’any 2020, tot i les restriccions ocasionades pels efectes de la Covid 19, l’OMIC no s’ha aturat en cap moment i ha continuat prestant els serveis, fins i tot en els mesos inicials del confinament. S’han realitzat un total de 2.952 atencions, que suposa una lleu davallada del 2% respecte l’any anterior. La causa d’aquesta davallada ha estat la impossibilitat de fer atenció presencial en alguns moments de l’any. En tot moment, ha intentat suplir-se aquesta absència obligada amb l’atenció telefònica, electrònica i telemàtica. D’aquestes atencions,  2.305 han estat ciutadans que s’han dirigit al nostre servei per fer una consulta i 647 han iniciat un procediment de reclamació, queixa o denúncia.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.