Augmenten les atencions a l'OMIC relacionades amb el sector elèctric
Quatre empreses, Movistar, Vodafone, Orange i Endesa, aglutinen el 44% de totes les atencions efectuades per l'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor
L'Oficina Municipal d'Informació al Consumidor ha rebut, durant el 2014, un total de 3.749 atencions, 414 menys que l'any 2013. D'aquestes, 2.885 han estat consultes i 864 reclamacions.
Del total d'atencions efectuades, el 66% estan relacionades amb els subministraments, i dintre d'aquest, un 35% estan relacionades amb les telecomunicacions (telefonia i internet), i un 11% amb el sector elèctric. Dit d'una altra manera, Movistar, Vodafone, Orange i Endesa aglutinen el 44% de totes les atencions que s'efectuen. En el sector elèctric, s'ha passat de 285 atencions a 410.
També cal destacar que del total d'atencions un 60% s'ha fet de forma presencial, un 25% per telèfon i un 15% per correu electrònic.
El 46% de les problemàtiques es resolen positivament
De totes les reclamacions efectuades, el servei de mediació ha rebut resposta en un 78% dels casos (673 respostes). Del total de respostes, el nombre de reclamacions amb solució favorable és de 348. Això suposa que un 46% del total de problemàtiques plantejades es resolen positivament pel consumidor.
