El president de l'AMIC, Ramon Grau, al centre, durant la jornada FOTO: AMIC

Societat

El futur dels mitjans de proximitat, a debat a les jornades de l'AMIC

La trobada va presentar diverses experiències de mitjans de comunicació locals d'arreu del món per "preveure les tendències que poden arribar a Catalunya

L'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC) celebra aquest dimarts les sisenes jornades internacionals de mitjans de proximitat. Més de 300 persones han seguit la trobada en què s'han mostrat experiències de mitjans de comunicació locals d'arreu del món per "preveure" les tendències que poden arribar a Catalunya en un futur.

Després d'haver viscut una crisi econòmica i una en el model de negoci, els associats de l'entitat han conegut experiències "exitoses" de mitjans de proximitat americans, anglesos o dels països nòrdics per trobar "respostes" davant dels dubtes que generen els canvis tecnològics. "Tenim una força important amb el coneixement del territori i ara l'hem d'aprofitar per veure com es pot traslladar a les noves tendències", ha assegurat el president de l'AMIC i president de TotmediaRamon Grau.

 
 

Segons Grau, el sector està "buscant sortides" a un negoci que es basava majoritàriament en el suport en paper i que ara ha passat al digital. "En aquest canvi hi estem buscant sortides. Les respostes no han estat fàcils i hem de trobar els diferents camins", ha explicat.

Pel que fa a l'escenari de doble crisi, l'econòmica i la del model de negoci, Grau ha subratllat que actualment s'estan generant noves oportunitats per "rendibilitzar" el treball periodístic. En un moment en què cada vegada hi ha més finestres obertes i més canals on expressar-se, segons Grau, els mitjans de proximitat "sabran aprofitar la seva força per traslladar-hi les noves tendències".

El president de l'AMIC ha assegurat que els mitjans locals "tenen sentit i futur". "Cada vegada el món està més globalitzat i el que passa prop de casa agafa més valor", ha subratllat. En aquest sentit, ha celebrat que les experiències a nivell internacional "demostren" que el paper dels mitjans locals "guanya" més força.

La sisena Jornada Internacional de mitjans de proximitat d'aquest dimarts se centra en conèixer models de negoci i realitats d'altres indrets del món, en preveure el futur i en donar respostes a problemàtiques dels associats catalans. Entre els ponents que participen de l'activitat hi ha l'analista digital anglès Damian Radcliffe, la directora de Relacions Internacionals de la Online Publishers Association Europe o el director general de l'agència digital Morgan, Lars Rosenblad.

La jornada també ha comptat amb la taula rodona 'Des de la Universitat, visions de futur per al periodisme en els mitjans d'informació de proximitat' amb la Doctora en Ciències de la Informació i professora del departament de Periodisme de la UAB, Carmina Crusafon; el professor de periodisme de la Universitat Jaume I, Andreu Casero, i, el doctor en Història i professor titular de la Universitat de Girona en els graus de Publicitat i Relacions Públiques, Comunicació Cultural i en el Màster de Comunicació i Estudis Culturals, Lluís Costa.