El Grup Catalònia absorbeix la Fundació Privada Sant Medir
Els 43 usuaris i els 60 professionals que treballen en plantilla s'hi traslladaran al desembre
La Fundació Privada Sant Medir s'integrarà dins del Grup Catalònia a partir de la primera quinzena del pròxim mes de setembre. Tal com ha explicat el director general del Grup Catalònia, Joaquim Serrahima, es tracta d'una absorció que no implicarà la pèrdua de cap lloc de feina, ja que els 60 professionals que actualment treballen a la Fundació Privada Sant Medir, juntament amb els 43 usuaris del centre, passaran tots a formar part del Grup Catalònia.
"Ells es van posar en contacte amb nosaltres al febrer perquè tenien problemes, perquè els poguéssim orientar", explica Serrahima. "Vam arribar a la conclusió que el que havien de fer era traslladar-se a un altre espai, perquè l'actual que tenen és un edifici antic, obsolet i que no compleix cap normativa", afegeix.
L'absorció es farà efectiva aquest mes de setembre però no serà fins al desembre quan es farà el trasllat definitiu a un centre nou que s'ubicarà al recinte de Flor de Maig, a Cerdanyola del Vallès. El Centre Sant Medir va obrir les seves portes l'any 1971 amb quatre usuaris al bell mig de Collserola. El 2003 va ser quan es va convertir en residència.
Puigpelat: "Amb aquesta decisió hi guanyem"
Segons la directora del centre, Anna Puigpelat, han pres la decisió correcta: "Tot i que costa deixar un lloc pel qual has lluitat durant tant de temps crec que hi guanyem", ha dit. Puigpelat ha explicat que el motiu ha estat que la normativa actual els obligava a fer un conjunt d'inversions a l'edifici perquè els renovessin el concert. "Eren massa diners, no podíem"
De no haver arribat a aquest acord amb el Grup Catalònia, afegeix que haurien d'haver pres mesures dràstiques, com ara repartir els usuaris entre diferents centres: "D'aquesta manera tots els usuaris van junts al mateix centre, es manté la família".
Anna Puigpelat també ha agraït el suport rebut per les entitats de Sant Cugat: "Tinc la sensació que sobretot en els últims anys les entitats de Sant Cugat han estat molt properes a nosaltres. En aquest sentit ens dol que hàgim d'acabar marxant".
