Membres de Pulseras Candela, Fundació Oncolliga i l'Associació Espanyola contra el Càncer, junt amb la regidora Núria Fernández FOTO: TOT Sant Cugat

Societat

Les entitats contra el càncer infantil commemoren la lluita contra la malaltia

L'Ajuntament junt amb Pulseras Candela, Fundació Oncolliga i l'Associació Espanyola Contra el Càncer han reivindicat el Dia Mundial Contra el Càncer Infantil

S'estima que a Catalunya es diagnostiquen entre 170 i 200 casos nous anuals de càncer infantil. "És una malaltia que està molt poc visibilitzada, ningú vol parlar d'ella", ha reflexionat Carmen Blanco, membre de l’associació Pulseras Candela, durant la commemoració del dia Mundial Contra el Càncer Infantil (14 de febrer) a Sant Cugat.

I és que per a reivindicar la lluita contra aquesta malaltia, l'Ajuntament de Sant Cugat ha organitzat, junt amb Pulseres Candela, la Fundació Oncolliga i l'Associació Espanyola Contra el Càncer unes paradetes a la plaça d'Octavià per visibilitzar la lluita contra el càncer i concretament contra el càncer infantil per oferir melindros i xocolata.

Dia Mundial Contra el Càncer Infantil. FOTO: TOT Sant Cugat

Aprofitant que aquí a Sant Cugat tenim tres entitats per a poder visibilitzar com està el càncer aquí, hem considerat important organitzar aquesta jornada", ha dit la regidora de Salut, Núria Fernández (Junts), que ha afegit: "Trobo que aquests temes s'amaguen, però el que cal és normalitzar-ho i que la gent tingui sensibilitat sobre el càncer".

Durant l'acte s'ha convidat a tothom qui volgués, a escriure els seus desitjos en un paper i penjar-ho en una de les paradetes, a més d'oferir melindros i xocolata desfeta, la qual ha anat a càrrec de la pastisseria Sabat. Igualment, la jornada ha comptat amb un espectacle de màgia realitzat per "El camino de la màgia", així com una actuació dels Diables de Sant Cugat.

Collars de Pulseras Candela. FOTO: TOT Sant Cugat

Així mateix, en la seva paradeta, Polseres Candela ha estat venent polseres, collars i bosses, amb la intenció de recaptar diners que aniran al laboratori de l'Hospital Sant Joan de Déu. 

Més info: Blanco: “El laboratori de Sant Joan de Déu es manté gràcies a donacions"

 

Per la seva banda, Maria Cinta, una voluntària de la Fundació Oncolliga i la presidenta de l'Associació Espanyola Contra el Càncer a Sant Cugat, Alberta Fornessa han agraït la feina feta de l'Ajuntament per organitzar aquesta activitat. "Cal recalcar com l'Ajuntament ens ha donat suport i com ens ha ajudat a ajudar a les persones que ho necessitin", ha dit Cinta.

 

 

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.