L'habitatge, la calor extrema i la prevenció d'incendis, temes destacats de la setmana
Repàs a les notícies que han marcat l'actualitat de Sant Cugat durant aquesta setmana
L'habitatge ha tornat a situar-se al centre del debat polític de Sant Cugat aquesta setmana. Durant el ple extraordinari de l'estat sobre l'estat de la ciutat, els set grups municipals van coincidir a assenyalar l'accés a un habitatge assequible com el principal repte del municipi, tot i discrepar en les solucions.
La calor extrema i el risc d'incendis també han marcat l'actualitat. Sant Cugat ha reforçat la xarxa de refugis climàtics, les campanyes de prevenció i la protecció de les persones més vulnerables davant les altes temperatures. En paral·lel, el coordinador de l'ADF Sant Cugat, Iñaki Ferreira, va advertir en una entrevista al TOT que la vegetació es troba en una situació crítica i va fer una crida a la màxima prudència: "Un sol descuit pot desencadenar una emergència molt greu".
En l'àmbit social, el TOT ha recollit la denúncia d'una parella dependent de 84 i 87 anys que assegura haver estat set dies sense el Servei d'Atenció Domiciliària per problemes d'organització. D'altra banda, la futura llei estatal que prohibirà fumar a les terrasses ha generat opinions dividides entre restauradors i ciutadania santcugatenca.
La ciutat també ha celebrat aquesta setmana la festivitat del màrtir Cugat amb la missa solemne, la pregària i el tradicional ball de la Moixiganga al Claustre del Monestir, mantenint viva una de les tradicions més arrelades del municipi.
Finalment, en clau esportiva, s'han obert les inscripcions de la 40a Mitja Marató de Sant Cugat, una edició especial que incorporarà tres distàncies i acollirà el Campionat de Catalunya Absolut i Màster de Mitja Marató.
Afegeix TOT Sant Cugat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
