Una de les jornades de comerç just que organitza l'ONG. FOTO: Cedida

Societat

Oxfam Intermón prepara el Dia Mundial del Comerç Just a Sant Cugat

Amb motiu del dia Dia Mundial del Comerç Just, la Banca Ética i l'Economia Social i Solidaria l'entitat santcugatenca ha organitzat una sèrie d'activitats per celebrar aquest dia

Amb motiu de la celebració del Dia Mundial del Comerç Just, la Banca Ètica i l'Economia Social i Solidària, Oxfam Intermón, en col·laboració amb l'Ajuntament de Sant Cugat i d'altres entitats, ha organitzat un seguit d'activitats per tal de commemorar aquest dia.

Aquest dia mundial se celebra el pròxim dia 12 de maig, però durant la primera quinzena del mateix més (del 4 al 14 de maig), l'entitat santcugatenca ha planificat activitats en relació amb la celebració d'aquest dia, un programa subjecte a canvis a causa de la pandèmia provocada per la COVID-19.

L'acte central de la celebració serà el del dissabte 8 de maig de 10 a 14 del matí a la plaça de l'U d'Octubre:

  • 10.00 a 14.00 h
    Fira del Comerç Just, les Finances Ètiques i l’Economia Social iSolidària.
    Parades de Fons Social Sant Cugat- Valldoreix, Oxfam Intermón, Pol·len edicions, XES de Sant Cugat, XES-KIT ESS i Yamuna.
    En recinte perimetrat i aforament limitat a la mateixa plaça.
  • 11.20 h
    Lectura del manifest de La Coordi.
  • 11.30 h
    “Fem un cafè just?”· Col·loqui dels mitjans locals (TOT Sant Cugat, Cugat.media i elCugatenc) amb l’equip de govern municipal sobre les seves actuacions i plans en matèria de comerç just, finances ètiques, economia social i contractació pública ètica.
    Obert al públic, aforament limitat amb inscripció necessària a https://forms.gle/s1H9f2E4bNxEXJiG7
  • 12.30 h ·12.30 h
    “Amb gust de cafè”. Espectacle de contes teatralitzats que parlarà de temes com la justícia i el comerç just, a càrrec de Carles Cuberes.
    Aforament limitat amb inscripció recomanada a https://forms.gle/e59qvksuVEFHcLuF7

 

ALTRES ACTES

Dimarts 4 de maig

"L’Economia Solidària a Sant Cugat, experiències per a la transformació ecosocial".

La periodista Mònica Terribas entrevista a: M. Cristina Monteagudo Valdez (Taller Jeroni de Moragas) Ana Pol (La Rural de Collserola), Hanna Söderling (Rizoma Fulles i Arrels), Simona Cerri (Arqbag), Aida I. de Prada (Pol·len edicions).

19.00 h Parc de les Dones de la Floresta

Aforament limitat. Inscripcions a info@pol-len.cat.

Organitza Xarxa d’Economia Social i Solidària de Sant Cugat.

Dijous 6 de maig

"Comerç Just: per un nou model econòmic"

Què és el Comerç Just i quins són els seus objectius. (Leo García. Oxfam Intermón).

Testimoni de productors. Comerç just i projecte de gènere. (Mercedes Alemán, Cooperativa Aldea Global de Nicaragua) L’experiència d’una ONG en la creació d’una cooperativa de dones a Madagascar. (Mireia Trias. Yamuna).

La contractació pública com a impulsora de Comerç Just. (Pilar Gibert. Cap de contractació Ajuntament de Sant Cugat).

19.00 h Ateneu Santcugatenc

Presencial amb aforament limitat.
Inscripció necessària a www.ateneu.cat/inscripcions.

Online https://www.youtube.com/c/AteneuSantcugatenc.

Organitza Oxfam Intermón

Dimecres 12 de maig

Projecció del documental: "Nugkui, el espíritu del cacao" i debat amb Laura Lucio, d'ESF Perú, i una representant dels projectes a Perú

El documental “Nugkui, espíritu del cacao” parla de com les dones i homes del Perú transformen el cacau, bé sigui de manera artesanal o en petites plantes, a través d’un procés que implica totes les fases. El producte obtingut d’aquest procés, la pasta de cacau, és comercialitzat en diferents presentacions i sota diferents marques. Algunes d’aquestes dones s’han associat sota una marca col·lectiva anomenada Nuwa, que significa dona en llengua awajún, ja que la dona Jaena, és l’hereva dels ancestres amazònics que van domesticar el cacau milers d’anys enrere.

19.00 h Online enllaç: http://bit.ly/nugkui-santcugat
Inscripció necessària a: https://forms.gle/tUYjfPp3ETbrKGar7

Organitza Enginyeria sense Fronteres

Dijous 13 de maig

"Banca ètica: l’alternativa"

Què és la Banca ètica: principis i objectius. (Narcís Sánchez. FETS i XESS Sant Cugat).

Desmuntant els prejudicis sobre la Banca Ètica. (Nina González. Coordinadora FETS).

Una experiència local: El Fons Social Sant Cugat-Valldoreix. (Andreu Travé. FS SCV_V).

La Banca Ètica, una banca no armamentista. (Eduardo Aragón. Centre Delàs d’Estudis per la Pau).

19.00 h Ateneu Santcugatenc
Presencial amb aforament limitat.
Inscripció necessària a www.ateneu.cat/inscripcions
On line https://www.youtube.com/c/AteneuSantcugatenc

Organitza Oxfam Intermón

Divendres 14 de maig

Conversa amb Laura Villadiego, coautora del llibre "Carro de combate. Consumir es un acto político"

Online. Inscripció a  https://bit.ly/3fVc4RP.

19.00 h Nit temàtica de l'Unipau.

Organitza Universitat Internacional de la Pau

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.