Testicles penjats per Sant Cugat que demanen poder jugar a pilota a la plaça FOTO: Artur Ribera

Societat

Pengen testicles del màrtir Cugat en una campanya per demanar què falta a la ciutat

La plaça d'Octavià de Sant Cugat s'ha despertat amb testicles de cartó penjats de l'alzina on es demana que s'escrigui què es troba a faltar a la ciutat

"San Cucufato, San Cucufato, los cojones te ato y hasta que no lo encuentre no te los desato". Aquesta frase dóna nom a una costum força estesa que pronunciaven els castellans quan buscaven alguna cosa i no la trobaven.

Es tracta d'agafar un drap i fer-li un nus al mateix temps que es diuen aquestes paraules i, un cop s'ha recuperat el que s'havia perdut, s'ha de deslligar el nus. Els qui ho han provat asseguren que és un mètode infalible.

Aprofitant la diada del sant que dóna nom a la ciutat la tradició s'ha importat en una variant. Hi ha "testicles" penjats arreu de Sant Cugat i en ells hi ha escrit tot allò que no es troba a la ciutat. Hi ha alguns que estan en blanc perquè tothom qui vulgui pugui escriure tot allò que li agradaria trobar a Sant Cugat. També es pot fer per Twitter a través de l'etiqueta #quènotrobesaSTC.

A la Plaça d'Octavià ja ha arribat la tradició i a l'alzina de l'àgora pengen testicles de cartró on es demana que s'escrigui què es troba a faltar a la ciutat.