Urgandarin podria haver utilitzat una Fundació amb seu a Sant Cugat per desviar fons
La 'Fundación Deporte, Cultura e Integración Social' es va fundar amb l'objectiu d'ajudar nens discapacitats i malalts de càncer
Com assenyala el rotatiu, la Fundació, creada per ajudar nens discapacitats i malalts de càncer, a banda de portar a terme activitats benèfiques a favor dels nens i nenes, també era l'accionista majoritària de De Goes, una de les empreses creades per Urdangarin (concretament, tenia el 99% de les accions).
El 22 de desembre se sabia que Iñaki Urdangarin havia ingressat, com a mínim, 420.000 euros en dos anys mitjançant aquest fundació.
La Fundación Deporte, Cultura e Integración Social, segons assenyala El Mundo, va néixer després que Urdangarin hagués d'abandonar l'Insitut Nóos pels rumors de que feia servir aquesta institució per desviar part dels diners que rebia pel govern balear i valencià.
Esade
Europa Press, per la seva banda, ha apuntat que Diego Torres, el soci d'Iñaki Urdangarin, no imparteix classes a Esade aquest curs. Segons el centre educatiu, fins el curs passat Torres treballava a Esade amb col·laboracions puntuals.
D'altra banda, El País assenyala, dimarts 27 de desembre, al secretari general d'Esade, Marcel Planellas, com a beneficiari de diferents cobraments de factures per part de l'Institut Nóos d'Urdangarin. Segons El País, el número 2 d'Esade hauria cobrat 90.000 euros en un any i mig per “tasques d'assessorament empresarial”.
Com apunta el diari, Planellas va ajudar a Urdangarin i Torres a dissenyar els programes dels fòrums de València, i va participar en diferents reunions amb clients de Nóos. Planellas ha declarat com a testimoni, per explicar els cobraments, però no està acusat.
Més informació
