“Amb més de 50 anys m’havia de reinventar”
L’Albert Boet té 54 anys i es considera fotoperiodista. Des de fa 4 mesos, però, ha deixat la càmera de fotos de costat per obrir un diari digital dedicat als ‘slot cars’ (els tradicionals cotxes d’Scalextric)
Com neix Slotcar-Today?
Jo era director d’una publicació de paper relacionada amb la joguina, el hobby i els cotxes de slot (d’Scalextric) que a causa de la crisi va tancar. Em vaig trobar al carrer amb una edat i un bagatge suficient com per pensar que amb més de 50 anys m’havia de reinventar.
L’experiència és un grau, diuen.
Tenia els coneixements sobre el sector i vaig preguntar-me per què no engegar un diari digital sobre el tema. Vaig deixar-me assessorar per l’Ajuntament de Sant Cugat i més tard vaig fer el pla d’empresa amb la Cambra de Comerç de Terrassa. Les administracions van actuar amb veritable agilitat.
Vostè era autònom i estava a l’atur. D’on va sortir el finançament?
Del banc que menys m’esperava. Vaig anar a veure diferents entitats i em vaig endur unes patacades importants. Fins i tot, un banc molt important em va dir que no concedien crèdits ICO a empreses tecnològiques. [Riu] Fins que Bankia, el que menys em pensava, em va donar un crèdit amb unes condicions draconianes.
Altres suports?
Slotcar-Today neix també gràcies al suport familiar. Tot va començar amb 12.000 euros i ara el diari ja porta 4 mesos en marxa.
De què parla el seu diari?
Jo volia donar informació sobre productes i empreses del sector, notícies esportives, R+D... Em vaig marcar una premissa: Slotcar-Today no havia de ser un blog o un fòrum, havia de ser un mitjà de comunicació que calia actualitzar, com a mínim, una vegada al dia i generar continguts nous.
Com la majoria de mitjans, deu viure dels anuncis. Qui posa publicitat?
Al principi eren alguns coneguts però, poc a poc, els grans fabricants han anat apostant per la publicitat a Slotcar-Today. No guanyo diners, però de moment cobreixo despeses.
Està satisfet?
Tot plegat ha tingut molt bona acollida tenint en compte que la iniciativa només té 4 mesos de vida. Tots els continguts estan en castellà i en anglès i això em permet tenir lectors de tot el món. Tinc lectors del Vietnam! El 45%, però, són lectors espanyols, dels quals el 80% són gent de la rodalia de Barcelona. La resta estan repartits entre els Estats Units i Anglaterra, i després Alemanya, França...
Internacionalització en plena crisi!
Els cotxes de slot són una afició i en una crisi són de les primeres coses que se suprimeix. Tot i això, el servei que jo ofereixo és gratuït i es rep a l’ordinador, al mòbil, a la tauleta... Les xarxes socials també m’han ajudat molt a guanyar visites.
Què ha estat el més difícil d’engegar una empresa?
Les hores dedicades. El primer mes treballava fins a 17 hores cada dia. Tot el dia estava pendent del que passava fins que he vist les dinàmiques dels lectors i he començat a entendre quan s’ha d’actualitzar i com.
