Dr. en Física Salvador Ferrer FOTO: Cedida

Entitats

Aplicacions del Sincrotró Alba

"Important àrea d’aplicació és la determinació de l’estructura de les proteïnes i les seves funcionalitats, en la recerca de nous fàrmacs"

El Cicle de Conferències de l’Aula, ha convidat el Dr. en Física Salvador Ferrer, científic en el Sincrotró Alba des del seu inici. Va començar explicant l’estructura i components d’un sincrotró, treballar amb electrons, mantenint-los dins de la seva anella d’emmagatzematge i poder projectar la radiació X que emeten a les diverses estacions o línies de llum, on s’enfoca sobre l’element objecte de recerca, amb un detall d’uns pocs nanòmetres.

Important àrea d’aplicació és la determinació de l’estructura de les proteïnes i les seves funcionalitats, en la recerca de nous fàrmacs. Altres exemples d’aplicació són la catàlisi química, la recerca de nous materials per substituir el liti i millorar els sistemes d’emmagatzematge digital.

Ens va explicar la gènesi del sincrotró Alba el 2010. Hi treballen més de 260 persones. Anualment es fan uns 450 experiments per part d’uns 2.400 visitants. L’any 2032 es preveu l’extensió Alba II, que millorarà la capacitat dels projectes i potenciarà l’entorn científic del país.

Aula d’Extensió Universitària per a la GGSC

C/ Dos de Maig, 2 bis

Telf. 93 583 66 96

www.aulasantcugat.cat

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.