Logotip de la Creu Roja. FOTO: Arxiu

Entitats

De la bretxa digital a l’acompanyament digital

'Per pal·liar aquesta problemàtica, la Creu Roja ha reforçat els serveis d’informació, acompanyament i seguiment en els tràmits i en les gestions'

Les conclusions del segon informe de l’Observatori “Impacte de la COVID-19 en col·lectius vulnerables posa en relleu com la manca de recursos telemàtics, unida a la falta de capacitació digital i de coneixements administratius més específics, dificulta la tramitació i l’accés de part de la població a drets bàsics com l’Ingrés Mínim Vital (IMV), la Renda Garantida de Ciutadania (RGC) i altres ajuts. En aquesta línia, l’estudi assenyala que la meitat de les persones enquestades no disposa d’ordinador al domicili, que 3 de cada 10 no compten amb connexió wifi o dades mòbils i que el 38%, a més, no sap fer gestions en línia.

Per pal·liar aquesta problemàtica, la Creu Roja ha reforçat els serveis d’informació, acompanyament i seguiment en els tràmits i en les gestions i ha habilitat espais de suport digital per accedir a l’IMV i la RGC. Pel que fa a l’IMV, el 10,2% de les persones ja l’està rebent, però al 52% l’hi han denegat o no compleix els requisits per sol·licitar-lo.

Creu Roja a Sant Cugat del Vallès- Rubí - Valldoreix

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter, Instagram i TikTok.