Maria Callas, una tragèdia grega. FOTO: Cedida

Entitats

Maria Callas, una tragèdia grega

"No tenia la veu més bonica, però molt singular, a la qual cosa sumava una capacitat de comunicació enorme"

El divulgador del món de l’òpera, Marcel Gorgori ens va presentar a la Maria Kalogeropoulos (Nova York, 1923 - París, 1977), soprano nord-americà  d’origen grec.

No tenia la veu més bonica, però molt singular, a la qual cosa sumava una capacitat de comunicació enorme que aixecava la gent de les cadires per la seva forma tan personal d’abordar la interpretació dels personatges en escena. Com era miop no podia seguir les indicacions del director, tal cosa l’obligava a aprendre tots els papers de l’obra. Va tenir una carrera musical molt curta de sols 18 anys.

La seva vida personal no va ser afortunada, el seu primer matrimoni (1949) amb l’empresari G. B. Meneghini es va trencar al cap de deu anys, i la seva relació posterior amb el milionari grec Aristòtil Onassis tampoc li va aportar la felicitat ni l’estabilitat necessàries per prosseguir la seva carrera.

Es va assabentar pels diaris del seu casament amb Jacqueline Kennedy, per tot això podem dir que tota la seva vida va ser una tragèdia grega.

Aula d’Extensió Universitària per a la GGSC

C/ Dos de Maig, 2 bis

Tel. 93 583 66 96 · www.aulasantcugat.cat

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.