Mites actuals de l'alimentació
'L’alimentació ha de tenir com base una dieta pensada amb el cap però volguda amb el cor, citant moments entranyables d’infància i joventut'
El Programa de Tertúlies de l’Aula ens ha presentat un tema d’actualitat i a càrrec d’una ponent molt experta Josepa Quer Domingo, membre de la Reial Acadèmia de Farmàcia. Per situar el tema ens va insistir com a referent, que l’alimentació ha de tenir com base una dieta pensada amb el cap però volguda amb el cor, citant moments entranyables d’infància i joventut.
El nostre cos “ve d’origen” amb una idea de menjar sovint (7 àpats) i estar ben hidratats. S’ha d’afegir també, la durada dels àpats, el temps entre l’un i l’altre, i entre el darrer i el temps de descans nocturn. Això xoca amb el tipus de vida i horaris que portem, i els variats aliments que preferim, tant per nosaltres com per als nostres infants.
Aquesta visió ens fa dubtar d’alguns mites o mitges veritats com: superaliments, els probiòtics, dietes miraculoses, alguns aliments que curen coses que toca la medicina, i models estètics perillosos. Un bon col·loqui (dejunis, aliments publicitats, idees religioses), va ampliar el tema tractat.
Aula d’Extensió Universitària per a la GGSC
C/ Dos de Maig, 2 bis
Telf. 93 583 66 96
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
