Competències a la feina. FOTO:istock.com

TOT i més

Competències, què són? (I)

Les competències, no deixen de ser característiques generals. Poden ser més tècniques o més personals

Per tal de continuar parlant del pla d'avaluació, haurem de fer una petita parada en el coneixement de què són les competències. La paraula mateixa ho diu: en què hem de ser competents cadascú de nosaltres per fer la nostra feina.

Cada empresa ha de saber quines són les més necessàries per a cada posició. És a dir, un director haurà de tenir-ne unes diferents d'una secretària o d'un comercial. Però hi haurà algunes que se superposaran. Es poden "dibuixar" quan fem la descripció del lloc de feina, quan apuntem les característiques que cerquem.

Per exemple, per un directiu les competències que haurà de portar de casa o desenvolupar en el seu creixement, seran les de pensament analític, gestió d'equips, visió estratègica, passió per l'obtenció de metes, impacte i influencia en els altres i lideratge. Per una secretària d'un departament hauran de ser, pensament lateral, resolució d'incidències, sinergia organitzacional, confiança en si mateixa i compromís/lleialtat. I per un comercial, hauran de ser, passió per resultats, anticipació d'oportunitats (de vendes, entenem), visió estratègica del client, sinergia organitzacional, creativitat (per a la venda), i impacte/influència en els altres (en els clients, s'entén).

(... Continuarà.)

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.