Comunicació i Alzheimer
Cal escoltar les preocupacions del malalt, sense opinar o donar solucions, en tot cas fent preguntes o compartint opinions
La comunicació pot ser difícil per les persones que tenen Alzheimer. A vegades qui està al seu costat vol rebre resposta ràpida i s'impacienta, i no té cap efecte positiu per ningú. Cal entendre el per què de tot això i actuar en conseqüència.
Els problemes més comuns són:
Dificultat en trobar la paraula correcte en parlar.
Perdre el fil del pensament en parlar
Problemes per entendre el significat de les paraules
Problemes per continuar converses.
Dificultats per recordar els passos per seguir activitats comunes com fer el menjar, pagar factures, vestir-
se...
Frustració perquè no l'entenen
Per fer més fluida i eficaç la conversa, cal tenir en compte:
Un ambient tranquil, la mirada, el volum i to de veu, la parla propera, agafar-li la mà.
No parlar si no hi ha contacte visual o estem allunyats.
Permetre que prengui decisions i se senti part de la conversa.
És important que la conversa es doni d'igual a igual, que no sigui un llistat de coses a fer o d'ordres. Si acompanyem la conversa amb un to cordial i amb un" què et sembla si caminem ... En lloc de "has de
sortir a caminar"
Fer preguntes concretes per exemple "estàs cansat/da? En lloc de com estàs?...
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
