A Europa urgeix la vacunació
El Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDC) ha recomanat la vacunació “sense demora” per una “inusual” circulació primerenca de la grip als països de la Unió Europea
El Centre Europeu per a la Prevenció i Control de Malalties (ECDC) ha recomanat la vacunació “sense demora” per una “inusual” circulació primerenca de la grip als països de la Unió Europea, avançant-se entre tres i quatre setmanes respecte a les dues temporades anteriors.
“Aquest any estem veient un augment en la detecció de la grip molt abans del que és habitual, cosa que significa que el temps és crucial (...) Vacunar-se ara és una de les maneres més eficaces de protegir-se i protegir els que l’envolten de malalties greus aquest hivern”.
La responsable de la propagació d’aquest nou cep és el subclat K del gen A(H3N2), segons una avaluació de riscos publicada al llarg de la jornada per l’ECDC, que ha insistit en la importància que totes les persones que es puguin vacunar ho facin, ja que un nombre de contagis superior a l’habitual suposaria una “pressió addicional” sobre el sistema sanitari.
Insisteixen en la vacunació de les persones més vulnerables, entre les quals s’inclouen les persones més grans de 65 anys i les persones que viuen en entorns tancats, com ara residències de gent gran. Per això també demanen que tant els centres sanitaris com les residències de gent gran reforcin els seus plans de preparació i mesures de prevenció i control d’infeccions, així com animar el personal i els visitants a utilitzar màscares durant els períodes de més circulació de virus respiratoris.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
