Jocs Florals Escolars
Els alumnes d’educació primària i educació secundària obligatòria es poden inscriure per participar en els Jocs Florals Escolars de Catalunya
Els jocs tenen un triple objectiu. El primer, potenciar i estimular l’expressió i producció escrita dels nois i les noies en l’àmbit de millora de la lectura i l’escriptura. El segon, fer ressò i potenciar tots els certàmens literaris que ja es fan a centres educatius, a escala municipal, comarcal... I el tercer, recuperar, fomentar i difondre una tradició cultural pròpia i arrelada al país.
El certamen disposa de 8 categories segons el nivell educatiu, 5 per a l’educació primària i 3 per a l’educació secundària obligatòria. Els treballs presentats, de temàtica lliure, sigui en modalitat de poesia o de prosa, poden ser individuals o col·lectius, i han de ser escrits en llengua catalana o en aranès.
Els Jocs Florals inclouen una categoria de conte audiovisual per a tots els alumnes de primària. Els guanyadors d’aquest apartat veuen materialitzat el seu conte en format televisiu, i projectat al programa Una mà de contes a TV3.
Més info i bases:
http://xtec.gencat.cat/ca/centres/alscentres/premis/jocsflorals/1718
Font: Generalitat de Catalunya
