Hi ha dues maneres molt diferents de manifestar-nos-hi en contra. Una és rondinar i una altra és queixar-se. FOTO: Cedida

TOT i més

Queixar-se o rondinar

Les queixes ben formulades i ben presentades serveixen perquè les errades no tornin a passar i les situacions millorin

És evident, i les persones grans ho sabem per experiència, que a la vida ens passen coses que no ens agraden, que no ens satisfan, que no són el que esperàvem i contra les quals ens rebel·lem. Però hi ha dues maneres molt diferents de manifestar-nos-hi en contra. Una és rondinar i una altra és queixar-se.

Massa sovint ens limitem a fer de barrufet rondinaire. Remuguem per sota el nas, amb la boca petita, fixant-nos únicament en els aspectes negatius de la realitat. És l’actitud que manté aquell avi o àvia -que segurament tots li podríem posar un nom concret- que sempre va malhumorat, perquè no troba res bé. Res li fan al seu gust. El món sencer va contra ell.

En canvi, queixar-nos sí que ho hem de fer. Quan ensenyava gestió de la qualitat a la universitat, sempre m’agradava posar un exemple. Una vegada, en un hotel em vaig trobar el formulari de queixes i suggeriments de la persona que havia ocupat l’habitació abans que jo i hi deia: “La cortina de la dutxa s’arrapa al cos i resulta molest”. Aquella sí que és una bona queixa, que contribueix a millorar les coses. Ningú de l’hotel podia adonar-se d’aquest problema, ni les persones de servei, ni el director, perquè a la dutxa només hi entra el client. Les queixes ben formulades i ben presentades serveixen perquè les errades no tornin a passar i les situacions millorin.

Rondinem menys i queixem-nos més.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.