Sabeu que les nenes es creuen poc brillants?
Les idees preconcebudes que associen més brillantor intel·lectual al gènere masculí comencen a afectar les nenes als sis anys d’edat
Així ho indica un estudi de les universitats de Nova York, Illinois i Princeton, publicat a la revista Science.
Per demostrar a quina edat es comencen a gestar aquestes idees, els investigadors van dur a terme experiments amb nens i nenes d’entre 5 i 7 anys.
En un, se’ls va explicar una història sobre una persona ‘molt intel·ligent’ i després se’ls va fer endevinar qui n’era el protagonista d’entre quatre adults. També se’ls va fer escollir un adult ‘molt, molt intel·ligent’ d’entre unes parelles de diferents gèneres.
Els resultats van mostrar que els nens i les nenes de 5 anys veien el seu gènere de forma positiva, però les nenes de 6 i 7 anys eren molt menys propenses a associar la brillantor amb el seu gènere.
En una prova posterior, a un altre grup de nens i nenes de 6 i 7 anys se’ls va convidar a dos jocs, un per a nens ‘realment intel·ligents’ i altre per als que ‘treballen molt dur’. Les nenes es van interessar molt menys que els nens pel joc per a ‘intel·ligents’. Però, no va haver-hi diferències entre uns i altres en l’elecció del joc per als ‘treballadors’.
Un experiment final va comparar l’interès dels nens i nenes de 5 i 6 anys pels jocs per a nens ‘intel·ligents’. Els resultats no van mostrar diferències en els nens i nenes de 5 anys, però la inclinació de les nenes de 6 anys va ser inferior a la que van mostrar els nens.
Font: diarieducacio.cat
