Els avis cada cop dediquen més diners a l'oci. FOTO: Cedida

Gent Gran

Més avis, més consumidors

Els més grans de 65 anys són un dels segments de població amb més potencial econòmic

Cada cop n’hi haurà més i consumiran més serveis pensats específicament per cobrir les seves necessitats. Això que demogràficament és preocupant, per l’impacte de la sanitat, les pensions i els serveis, per als experts en màrqueting i consum pot ser un enorme potencial econòmic, ja que moltes empreses podran crear i adaptar les seves activitats per a aquest segment de la societat que avui en dia no es té gaire en compte.

Actualment els avis són estalviadors, però, cada vegada més, aquesta tendència va canviant. Vol dir que, a part de dedicar una part important a l’alimentació i a les despeses de l’habitatge, també destinen diners a l’oci, als viatges i sobretot a la salut. Cada cop es viu més anys i amb millor qualitat. L’oci i el lleure cada vegada tenen més importància per les ganes de la gent d’aprofitar al màxim el temps lliure. El turisme és un altre dels sectors que pujaran i que probablement haurà de renovar-se, ja que molta gent que arribarà als 65 anys, ja haurà viatjat força, i tindrà més exigències. La formació també serà una de les coses a tenir en compte, ja que molts voldran més coneixements, idiomes, cursos universitaris o tecnologia. Els esports i el benestar també seran una de les prioritats per als nous jubilats.