Canals Galeria d'Art reflexiona sobre la situació actual amb 'Crisi'
La galeria de Sant Cugat inaugura una exposició col·lectiva de grans artistes catalans reflexionant sobre "el poc interès dels santcugatencs en les sales d'art"
Josep Canals ha aprofitat aquesta mostra col·lectiva amb un centenar d'obres per llançar un missatge a la societat: "El públic s'ha d'implicar i consumir cultura; ja sigui anant al teatre, al cinema a un concert... Comprar una peça d'art de 10 o 50 euros és fomentar la cultura". Pel què fa a la situació econòmica, ha destacat que els visitants han disminuït considerablement els darrers temps i que en una setmana potser només passen dos persones pel seu espai. Tot i això, ha assegurat que la cultura no està en crisi: "L'artista mai deixarà de crear, la creativitat no té crisi. Una altra cosa és ja que arribi al públic".
El director de l'espai també ha reivindicat les galeries com "equipaments culturals de la ciutat" i ha reclamat a l'Ajuntament major "implicació en l'art de vanguàrdia: no ens hem cregut, per exemple, que hem sigut una de les capitals del tapís contemporani". Per Josep Canals, Catalunya "té un potencial artístic a nivell mundial" però ha advertit que si "el món es pensa només econòmicament, malament". En aquest sentit, ha animat als catalans a valorar aquest sector on són reconeguts internacionalment.
Crisi es podrà veure fins a principis d'octubre i Josep Canals manté la incògnita de si obriran físicament les portes de la seva galeria la temporada vinent o es promocionaran exclusivament a través d'internet i les xarxes socials. No obstant la situació, la voluntat del galerista és poder seguir amb l'activitat que va començar l'any 1973.
