Dissidència Sònica demana que el Trona es repeteixi al vestíbul del Teatre-Auditori
La petició arriba després que el festival s'hagués d'aturar el dissabte 5 de març, a requeriment de la Policia Local
Poder repetir la darrera edició del festival Trona al vestíbul del Teatre-Auditori és la solució que proposa Dissidència Sònica per compensar el que va va passar dissabte, 5 de març, quan la Policia Local va fer aturar el festival a les 23 hores mentre se celebrava al parc de Ramon Barnils de Sant Cugat.
Així ho han expressat els membres de la formació en una roda de premsa aquest dilluns, 7 de març, davant del Teatre-Auditori. “Volem ser constructius”, ha explicat Quimantú Segura, tot dient que “el que proposem, si hi ha bona voluntat per reconduir la situació, és repetir el Trona amb el mateix cartell i, com que ara mateix hi ha una sèrie de problemes estructurals que no es resolen en dos mesos, repetir-lo a l'únic espai del poble que està habilitat per fer cultura sense problema, que és el Teatre-Auditori”.
Amb tot, ha afegit que “no volem interferir en la seva programació, ens conformem amb el vestíbul”. Dissidència proposa poder repetir el festival en un termini de dos mesos. En cas que aquesta opció no sigui acceptada, Segura ha assegurat que “l'únic que farem és seguir treballant com hem fet fins ara per garantir el dret a la cultura de tots els santcugatencs. I trobarem la manera, com hem fet fins ara. Ens hem dotat dels coneixements i la infraestructura per fer-ho possible”.
Els antecedents
El dissabte 5 de març, se celebrava, des de les 19 hores, el festival Trona, organitzat per Dissidència Sònica, al parc de Ramon Barnils de Sant Cugat. Com ha explicat Segura, “a les 22.45 hores una patrulla de Policia Local ens va requerir l'autorització de l'acte. Nosaltres vam dir que no la teníem perquè mai es dóna aquesta autorització signada pel responsable. A això s'hi va sumar el fet que seguretat, l'àrea responsable de la Policia Local, afirmava no tenir constància que l'acte estigués autoritzat”.
Davant aquesta situació i el fet que, com afirma Segura, “la patrulla, tot i veure que l'Ajuntament havia subministrat el punt de llum, taules i cadires amb el seu logotip, i havien instal·lat el limitador de so, va jutjar que això no eren indicis suficients que l'acte estigués autoritzat, i va procedir a la clausura de l'acte”.
Aquests fets demostren, per a Dissidència Sònica, que el que “ha fallat és el sistema en la seva totalitat; tot el model d'accés a l'espai públic. Nosaltres no posem en dubte la voluntat política ni la seva competència; fem esmena a la totalitat”.
“Nosaltres des del començament ens hem anat adaptant a la política cultural de l'Ajuntament. Hi ha una normativa molt restrictiva en l'àmbit de so, perquè anem amb equips petits que físicament és impossible que superin el límit d'aquesta normativa, per tenir la festa en pau, perquè l'únic que volem és tocar. Ens adaptem i respectem la normativa sense discutir-la”, ha especificat Segura.
“En principi, vam demanar els jardins de darrere el Monestir, ens van dir que a Ramon Barnils, i no ens vam queixar. Només volem tocar”, ha afegit. “Ni posant-te de cara, fent tot el que reclama el model, no es pot fer música a la via pública”, tot remarcant que, “a més, s'ha demostrat que l'Ajuntament, entre ells mateixos, no s'entenen”.
Igualment, Dissidència, ha volgut fer una crida a totes les entitats del poble. “A nosaltres no ens ha suposat un gran perjudici, més enllà que els grups no hagin tocat, perquè som autosuficients. Anem gairebé a risc zero. Però no la resta d'entitats del poble. Si li hagués passat a una entitat que ha contractat equips i gent, els hauria suposat la ruïna. Hem de sumar esforços i plantejar una construcció d'un nou model d'accés a l'espai públic per garantir la cultura”, ha sentenciat Segura.
