El Pressupost Participatiu potencia la inversió als barris
En l'exercici 2018-2019 es destinen dos milions d'euros a 5 projectes de ciutat i 5 projectes de barri
La campanya del Pressupost Participatiu 2018-2019 arrenca aquest mes d'octubre a Sant Cugat amb dues novetats principals respecte de la passada edició. La primera, un mecanisme que garanteix que cada un dels barris tindrà, com a mínim, un projecte dels escollits per la ciutadania. La segona, que es podrà votar a partir dels 14 anys.
D'aquesta manera, els dos milions d'euros assignats a aquesta iniciativa es distribuiran enguany en cinc projectes de ciutat (de fins a 300.000 euros cadascun), i cinc projectes de barri (de fins a 80.000 euros cadascun). Els 100.000 euros restants estan reservats als projectes del Consell de Joves i d'Infants, a més dels imprevistos que puguin sorgir durant l'execució dels projectes.
D'aquesta manera es vol garantir que cada un dels barris de Sant Cugat sigui beneficiària, com a mínim, d'un dels projectes escollits mitjançant aquest mecanisme de participació ciutadana, com ha explica Joan Puigdomènech, regidor de Medi Ambient i Comissionat de Participació Ciutadana.
D'altra banda, enguany es podrà votar a partir dels 14 anys, i no dels 16 com en la passada edició. Una mesura, com ha explicat Eduard Jener, sotspresident del Consell de Ciutat, que s'ha adoptat a petició del Consell de Joves de la ciutat.
A més, es limita la presentació de propostes a una per persona, i cada proposta haurà de rebre com a mínim cinc suports per ser admesa. D'altra banda, cada persona sols podrà suport a un màxim de quinze propostes.
Igualment, s'han ampliat el nombre de tallers de debat ciutadà, que se celebraran els mesos de gener i febrer de 2018. Així, mentre en la passada edició es van celebrar tres tallers, enguany se'n faran 5, una per cada proposta de barri, i cinc tallers per treballar les propostes de ciutat.
Imatge de la campanya
Les propostes es podran presentar del 23 d'octubre al 12 de novembre per internet (decidim.santcugat.cat), presencialment a les sessions informatives de cada barri, o portant la butlleta als centres municipals. Després els tallers de debat, la votació es farà els mesos d'abril i maig.
Durant la setmana del 23 d'octubre es faran diferents sessions informatives als barris. El dilluns 23 a la Casa de Cultura, el dimarts al Centre Sociosanitari de la Floresta, el dimecres al Casal de Mira-sol i el dijous al Centre Cívic de les Planes. Totes les sessions seran a les 19 hores.
D'altra banda, s'ha posat en marxa una campanya informativa, protagonitzada per la ciutadania de manera voluntària, amb el lema #PracticoCiutat. En els pròxims dies hauria d'arribar a totes les llars la butlleta i tríptic informatiu. A més, hi ha elements publicitaris a l'espai públic, i se'n fa difusió a les xarxes socials.
