La Generalitat donarà ajudes als negocis afectats per les restriccions de la pesta porcina
Els restaurants de dins de Collserola han vist caure el seu negoci per les restriccions i fins ara no han rebut cap ajuda
La Generalitat de Catalunya i l'Institut Català de Finances crearan un paquet d'ajudes econòmiques per ajudar als negocis que s'han vist afectats per la pesta porcina africana i les restriccions. Ho ha explicat el conseller d'Agricultura, Òscar Ordeig, a RAC1. Des de l'esclat del brot al novembre de 2025, les restriccions, com el tancament del Parc Natural de Collserola, han tingut un impacte directe en algunes activitats.
Un exemple són els restaurants de Sant Cugat ubicats dins de Collserola, com Can Jané i Can Borrell. Tot i que s'hi pot accedir per anar a menjar, el tancament del parc natural els ha fet caure en picat el seu negoci. En tot aquest temps, no han rebut cap ajuda pública. "Estem patint molt", denunciava Isidre Jané, de la Masia Can Jané, on calculaven la baixada de facturació entre un 30 i un 50%.
Gairebé deu mesos després de l'entrada en vigor de les restriccions, la Generalitat ha decidit impulsar un paquet de mesures per ajudar econòmicament els negocis afectats. Les dues principals condicions per accedir a les ajudes seran ser a la zona 0 (com Sant Cugat) i acreditar una disminució del negoci del 30%. A més Ordeig ha assegurat que seran ajudes a fons perdut i que no s'hauran de retornar. Les granges dins de la zona zero també podran demanar ajudes, però a través de crèdits de l'Institut Català de Finances.
El tancament de Collserola
Catalunya suma dues setmanes sense cap positiu de pesta porcina en senglars. Tot i això, l'accés al medi natural continua tancat a Sant Cugat i la zona més afectada. Recentment, la Generalitat va situar a aquesta tardor una possible reobertura de Collserola.
Afegeix TOT Sant Cugat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, X, Instagram i TikTok.
