La campanya #Novullpagar centra l'operació tornada
El peatge de Martorell a l'AP-7 és un dels més afectats per les retencions provocades pels usuaris que es neguen a pagar
A les cabines de molts peatges s’hi ha enganxat un cartell on es pot llegir que “la conducta consistent a no pagar el viatge podria ser constitutiva d’infracció del reglament general de circulació.” El conseller d’Interior, Felip Puig, va anunciar que no hi hauria un desplegament especial de Mossos d’Esquadra per fer front a la campanya i va reiterar si les empreses concessionàries decideixen tramitar les denúncies, el Servei Català de Trànsit les estudiaria i la infracció podria anar acompanyada de sancions de fins a 100 euros.
Paral·leament el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha convocat per al 14 de maig un grup de treball on govern, grups polítics, les empreses concessionàries, els sindicats i les cambres de comerç estudiar la reordenació dels peatges a Catalunya.
Els motius de protesta
Un centenar de conductors es nega a pagar cada dia el peatge a les autopistes catalanes perquè consideren que és una injustícia que a Catalunya aproximadament 2/3 de les autopistes són de pagament mentre que a la resta de l’estat la xifra amb prou feines arriba al 20%. La campanya #Novullpagar també deununcia l’allargament de concessions que ja s'han fet i la possibilitat que se'n allarguin de noves com ha insinuat el govern espanyol. Diversos peatges catalans s’haurien d’haver retirat segons el que estipulaven els contractes inicials amb l’administració pública però aquesta ha allargat la vigència de l'acord.
Més informació
